לשבת, לקום: כמה דברים על מושבי הבטיחות לילדים


כפי שאתם יודעים, החוק בישראל מחייב להושיב ילדים במושבי בטיחות ברכב. נסיעה ללא מושב בטיחות, או במושב בטיחות שאינו מתאים, מסכנת את הילד הנוסע במכונית. ילדים לא חגורים נמצאים בסיכון כפול לתמותה בתאונה מילדים חגורים. האמצעי העיקרי למניעת פגיעה בילד הנוסע ברכב הוא מושב בטיחות המתאים לגילו ולמשקלו.

לכן בכל נסיעה, גם הקצרה ביותר, חשוב להושיב את בני הדור הצעיר במושב הבטיחות המתאים לילד. 

בוחרים מושב בטיחות מתאים

בשוק קיימים סוגים רבים של מושבי בטיחות, "סל-קל" ובוסטרים, אותם יש להתאים לגיל הילד ולמשקלו, בהתאם להנחיות משרד התחבורה. בטרם הרכישה מומלץ להסתכל על התווית המצורפת ולוודא את המשקל והגיל המתאימים. בנוסף, הקפידו לבדוק את תו התקן. 
אל תשכחו לוודא שמידות המושב מתאימות לרכב (לא לשכוח למדוד את פתח הדלת ואת המקום בו אתם מתכננים להרכיב את המושב).
אגב, מומלץ לחפש מושב בעל כיסוי הניתן להסרה ולכביסה – על מושב נקי נעים יותר לשבת.

נשבר? נקרע? קונים מושב בטיחות חדש

בדרך כלל מושבי הבטיחות מספקים הגנה מירבית לחמש עד שש שנים. לאחר מכן הם מתבלים, ויעילותם פוחתת. לכן עדיף לקנות מושב חדש ולא להשתמש במושבי בטיחות מיד שניה. אם אחד מחלקי המושב נקרע או נשבר, לא כדאי לתקן אותו. מושב בטיחות מספק הגנה רק כאשר כל חלקיו מקוריים ותקינים. לכן אם נקרעה רצועה, או נשבר אחד מחלקיו, עדיף לרכוש מושב חדש ולא לתקן את המושב ולהסתכן בהגנה פחותה על ילדכם. 

שורה שניה באמצע: זה המיקום במומלץ

כל מומחי הבטיחות מסכימים: המושב האחורי בטוח יותר מהמושב הקדמי, ובעיקר – במרכז. רוב תאונות הדרכים מערבות את חזית הרכב, לכן ישיבה במושב האחורי מרחיקה את הילד מאזור הפגיעה השכיח. כאשר מושיבים את הילד במרכז המושב האחורי, מרחיקים אותו גם מהאזור שבו עלולה להתרחש פגיעת צד.

בוחרים, מתקינים, חוגרים – ושתהיה לנו נסיעה בטוחה!

 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין