איך לנהוג בשלג


איך לנהוג בשלג, והאם לנסות להדליק את הרכב במהלך ימי השלג? שלג הוא אחת החוויות הבסיסיות שמגדירות את הירושלמיות, ללא ספק: יעיד על כך החיוך הילדותי והמאושר שכל ירושלמי מעלה על שפתיו ברגע שנוחתים הפתיתים הראשונים.

כאשר מדובר בשלג כבד, שחוסם חלק מהכבישים (ובוודאי את הרחובות הקטנים, הכניסות לחניה ושבילי הגישה), עולות – לצד החיוך – כמה שאלות חשובות: כיצד לנהוג בבטיחות בשלג (דבר שהוא שונה במקצת מנהיגה בגשם) והאם לעשות מאמץ להניע את הרכב ולהפעיל את המנוע בימי השלג – או להניח גם לו ליהנות מהחופשה שמוכרזת בעיר בימים שכאלה.

איך לנהוג בשלג? חשוב לזכור את הדברים הבאים:

הטיפ הראשון לנהיגה בשלג: לא לנהוג. אם אין לכם סיבה באמת קיצונית, ברגע שהכבישים מתחילים להתכסות בשלג – זה הזמן לחנות בצד במקום בטוח יחסית (לא מתחת לעץ גדול, אם אפשר) – ולהמשיך ברגל. הסכנה המרכזית היא לאו דווקא הנהיגה שלכם (אתם נוהגים ביונדאי שמטופלת היטב באוטוויק, ואתם נהגים מיומנים!) אבל הנהגים שמסביבכם עלולים להיות פחות מיומנים, עם רכב שאינו לגמרי תקין – והשלג על הכביש עלול לגרום למפגש לא מתוכנן ביניכם.

שלג יכול להסתיר – בורות, שוליים של הכביש, ענפים, אבנים, מכשולים אחרים… לכן, חשוב לנהוג בשלג באיטיות ובזהירות, ולהיות מוכנים להפתעות.

שלג דורש איטיות והדרגתיות – תנאי השלג שונים מהתנאים הרגילים, והאינסטינקטים הבריאים שלכם לא תמיד נכונים לנהיגת שלג. לכן חשוב לנהוג באיטיות, ולעשות כל שינוי בהדרגה – לפנות לאט, לבלום בהדרגה, להאיץ בהדרגה, לעבור מסלול בהדרגה.

הבטיחות מתחילה בתוך הרכב – דווקא בגלל התנאים הקשים, חשוב להקפיד על התנאים בתוך הרכב: שמשות נקיות ככל האפשר מאדים, ללא הסחות דעת (מוסיקה רועשת, טלפונים, ילדים וכו'), ושמירה על שדה ראיה רחב ככל האפשר – גם אם זה דורש עצירה לניקוי השלג מהשמשה ופתיחת החלון (בקור!) לניקוי המראה.

ואיך מתניעים את הרכב לאחר השלג

אין טעם להניע את הרכב אם לא מבצעים נסיעה רצופה בת 15 דקות לפחות.
עצם ההנעה גוזלת יותר אנרגיה ממה שעמידה בסל"ד סרק במשך שתי דקות מייצרת.
ההמלצה שלנו: להישאר בבית החם, ואת הרכב להניע רק בתום הסערה.

שלג נעים ורך וסופשבוע חמים! 

בכל שאלה התקשרו: *9502 או שילחו בואטס-אפ


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין