שנה בסימן עליה: חמש העליות המאתגרות בירושלים, וחמישה דגמי יונדאי


ירושלים הרים סביב לה, כידוע, וגם בתוך העיר יש לא מעט הרים וגבעות. כנהגים – ההרים האלה מספקים לנו הזדמנויות לבחון את כוחו של המנוע של היונדאי שלנו,
הפעם בחרנו להתאים כמה עליות מתאגרות ברחבי העיר, לדגמי יונדאי השונים:

יונדאי בעיר: לזנק במעלה רחוב שחם ורחוב נרקיס, עם יונדאי i10
במרכז ירושלים קשה למצוא חנייה, אבל כשנוהגים ביונדאי i10 המשימה בהחלט פשוטה יותר. העלייה העירונית והתוססת בירושלים, שמתאימה במיוחד ליונדאי i10 היא לדעתנו העלייה המתחילה בחניוני גן העצמאות ובמתחם הבילויים של 'ככר החתולות', רחוב הלל והמדרחוב, ובשמה הרשמי – רחוב דוד שחם, ורחוב נרקיס (על שם צבי נרקיס, ולא על שם פרח הנרקיס, אגב).

לומדים עם יונדאי בירושלים: מזנקים בעליה להר הצופים, עם יונדאי i20
הדרך אל התואר היא בהחלט טיפוס במעלה ההר, אבל עבור רוב הסטודנטים בירושלים, הטיפוס הוא גם במעלה הר הצופים. אם אתם רוצים לאתגר את המנוע של היונדאי i20 שלכם בעליה ירושלמית תלולה במיוחד, עלו להר הצופים מכיוון כביש רמות (דרך יגאל ידין) צאו להקיף את הר הצופים ממזרח, ברחוב מרטין בובר. מצד ימין תוכלו להשקיף על הנוף המרהיב של מדבר יהודה, עמק הירדן וביום עם ראות טובה – גם את הרי מואב שבממלכת ירדן. מצד שמאל תוכלו לראות את האמפיתיאטרון של הר הצופים, בו תקבלו את התואר, ובהמשך – את בנייני האקדמיה לאמנות בצלאל. מכאן מתחילה העליה התלולה, ואם תרגישו בדופק מואץ בסופה, תוכלו לגשת לרופא בבית החולים הדסה.

עלייה משפחתית בירושלים: יונדאי i30cw מזנקת במעלה רחוב אגרון
אין כמו בילוי משפחתי במתחם ממילא המחודש, שכולל גם חניון מרווח ליונדאי המשפחתית שלכם. אם אתם נוהגים לנסוע עם מטען משפחתי רב – מזוודות ותיקים, או שקיות מרשרשות של מתנות וקניות, סביר להניח שתבחרו ביונדאי i30cw עם תא המטען המרווח במיוחד.
העליה שמחכה לכם בדרך מחניוני ממילא היא העליה של רחוב אגרון, המסתיים בככר צרפת. אל דאגה – יונדאי i30cw נהנית לזנק גם בעליה הזו.

מירושלים אל השכונות: עולים לגילה ברחוב דב יוסף, עם יונדאי i35
שני קילומטרים של עליה בכביש רחב המסלולים העולה משכונת פת לגילה, הם הזדמנות מעולה לבחון את המנוע של המכונית המשפחתית שלהם. אם מדובר ביונדאי i35, הרי שהיא תשייט בעוצמה, במהירות החוקית כמובן, לאורך כל העליה – עד לכניסה לשכונת גילה ובהמשך העליה. בגילה, אגב, נמצאת הנקודה הגבוהה ביותר בירושלים – 834 מטרים מעל פני הים.

גם בירושלים יש נהיגת שטח: יוצאים ליער ירושלים, עם יונדאי ix35
ירושלים היא העיר הגדולה בישראל לא רק באוכלוסייתה, אלא גם בשטחה, שהוא יותר מכפול משטח העיר תל אביב. לכן ניתן למצוא בתחומי ירושלים גם אתגרי נהיגה פחות עירוניים עבור היונדאי ix35 שלכם: למשל, בעליה המתחילה בסיבוב מוצא, ומתפתלת בתוך יער ירושלים עד לפאתי גבעת שאול. אפשרויות נוספות הן בעליה ממבשרת לכיוון עין כרם.

 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין