מה הקשר בין תאונות דרכים לטיפול תקופתי?


באיזה יום מתרחשות יותר תאונות? איזה חלק מהתאונות קורה על כביש רטוב? כמה תאונות נגרמות בגלל רוכבי אופניים, או בגלל התנהגות הנוסעים האחרים ברכב? האם כל תאונה קשורה בעבירה של הנהג?
על שאלות אלה, ועל עוד רבות אחרות, ניתן למצוא תשובה בפרסום השנתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המבוסס על דיווחי משטרת ישראל.

הנה מספר נתונים מעניינים על תאונות ונהגים בארץ ובירושלים, וכמה נקודות למחשבה בנושא טיפול תקופתי ברכב ותאונות דרכים.

1. בכל יום, בממוצע, מתרחשות בישראל כ-35 תאונות דרכים. רובן המכריע קלות.

 
2. ימי ראשון בשבוע הם הימים המסוכנים ביותר: ממוצע התאונות היומי עומד על 41.4, לעומת הממוצע הכלל-יומי (35.7). אם אתם והיונדאי שלכם יוצאים לטייל דווקא ביום שישי או בערב חג – הרי שאלה ימים בהם מספר התאונות נמוך משמעותית (32.5), ואם אתם לוקחים את המשפחה לטייל בירושלים בשבת או במוצאי שבת  – הרי שאתם נהנים מהיום השקט ביותר מבחינת מספר התאונות – 25 בלבד, בממוצע.

 
3. על תואר 'השעה המסוכנת ביותר' מתחרות שמונה בבוקר, עם 774 תאונות בשנה, עם שעות הצהריים – בהן המספר הולך ועולה, החל מאחת בצהריים ועד לשיא בשעה 16 – לא פחות מ-922 תאונות בשנה קורות בשעה זו. כדי לשמור על היונדאי שלכם ועל עצמכם, צאו לדרך בארבע לפנות בוקר – זו השעה בה אירע מספר התאונות הנמוך ביותר.

 
4. עבירה של הנהג גורמת למרבית התאונות – מעל 10,000 תאונות (מתוך 13,000 בסך הכל) קורות בשל עבירה של הנהג. העבירות הנפוצות הן איש שמירת מרחק ואי ציות לתמרורים. כדי לצמצם את הסיכון – חשוב להיכנס לטיפול תקופתי במוסך יונדאי ולוודא שהבלמים יהיו תקינים – זה בהחלט יכול לעשות את ההבדל בשעת הצורך.


5. יותר תאונות קורות בשעות היום – אבל התאונות הקורות לילה קטלניות יותר וקשות יותר. כדי לצמצם את הסיכון – וודאו שכל הפנסים ביונדאי שלכם תקינים.


6. שיעור קטן מאוד של התאונות מתרחש בכביש רטוב (כ-600 מתוך 13,000), ורק 40 תאונות קורות בשל כביש חלק משמן. כדי להיות מוכנים לכך, חשוב שהיונדאי שלכם תקבל טיפול חורף במוסך מורשה, ושהצמיגים יהיו תקינים ומנופחים כראוי.


7. התנהגות של הולכי רגל גורמת ל-437 תאונות בשנה, מהן 24 קטלניות ו-29 קשות.

8. התנהגות הנוסעים ברכב אחראית ל-21 תאונות: אף לא אחת קטלנית, ו-9 קשות. כדי לשמור על הילדים רגועים בזמן נסיעות ארוכות, הכנו עבורכם [רעיונות למשחקי דרך]. 

 
9. יותר ויותר רוכבי אופניים נראים בכבישים ובצידיהם, והם אחראים ללא פחות מ-109 תאונות דרכים בשנת 2013. שתיים מתוכן היו קטלניות, ו-29 קשות. גם כאן, ניתן לצמצם ולו במעט את הסכנה על ידי דאגה לתקינות הבלמים ולצמיגים מנופחים בלחץ האוויר המתאים. 


10. ומה עם 'הגורם הטכני'? 55 תאונות נגרמו בשל רכב לא תקין; 5 מהן הוגדרו תאונות קשות. קחו את המכונית שלכם למוסך מורשה יונדאי בירושלים, והקפידו על שגרת הטיפולים עליה ממליץ היצרן. 


11. מעל 42% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים – לא ביצעו עבירה. לכן, חשוב לזכור – גם אם אני נהג זהיר ומיומן, אני לא מחוסן מהתנהגותם של הגורמים האחרים בכביש: מכוניות אחרות, נהגים אחרים, הולכי רגל ומשתמשי דרך נוספים. לכן, חשוב לא רק להיות ערניים ודרוכים – אלא גם לדאוג לכך שהמכונית תהיה במצב תחזוקתי תקין, ותטופל על ידי המוסך המורשה ליונדאי.


12. בירושלים, על שלל כבישיה המפותלים, העליות והזינוקים בעלייה, קורות 953 תאונות, לעומת 1404 תאונות בתל אביב. 12 מהן קטלניות, ו-156 קשות. אם, חלילה, היונדאי שלכם מעורבת בתאונה.


13. מספר כלי הרכב הירושלמים המעורבים בתאונה – 1638, מהם 1020 בבעלות פרטית – השאר בבעלות חברה או גוף ציבורי. 
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין