על פס הייצור של יונדאי


יונדאי, המכונית שכבשה את השוק הישראלי, מיוצרת בקוריאה במפעל חדשני. מאחר שלרובנו לא יצא לטוס לשם בזמן הקרוב, אנחנו מזמינים אתכם לסדרת כתבות שהן מעין "סיור מודרך" בנבכי אולמות הייצור של יונדאי, והפעם – סיור במחלקת הרכבת גוף הרכב:

855a03lv

אזור הרכבת גוף הרכב הוא עצום מימדים; במרכז המתחם ניצבים רובוטי ענק ממוכנים שתפקידם הוא להרכיב ולהלחים יחד את כל חלקי המרכב.

הרובוטים העצומים שוקלים קרוב לטון כל אחד ומתנשאים לגובה של מעל 2 מטר. רובוט אחד מרים חלק פנימי של דלת, רובוט שני מניח עליו את החלק החיצוני של הדלת ורובוט שלישי מלחים את שני חלקי הדלת יחד. לאחר מכן הרובוט מרים למעלה את הדלת, ומניח אותה על משטח חדש, כך מאות פעמים ביום, מאות ימים בשנה…

באזור המרכזי של המפעל, עומדים גופי הרכב השלדיים במתקני החזקה ורובוטים נוספים מלחימים אל שלד הרכב את כל חלקיו. ההלחמה מתבצעת בדיוק מרבי של מאית המילימטר ונמשכת מספר שניות בלבד.
על הבטחת האיכות של העבודה ממונים רובוטים אחרים שמצלמים 50 אזורים עיקריים, ומשווים אותם אוטומטית למודל ממוחשב. איכות ההלחמה צריכה להתאים למודל ברמת דיוק של חצי מילימטר ואם חלה סטייה באחד מחלקי הרכב – הוא נשלח אחר כבוד להלחמה נוספת. לאחר שגוף הרכב עבר את הפיקוח, הרכב משונע לאזור הבא בו מתרחשת מלאכת ההרכבה הסופית – הרכבת הדלתות, מכסה המנוע ומכסה תא המטען.

השלב הבא אליו משונע הרכב הוא שלב הצביעה: רובוט עצום מימדים אוחז את הרכב וטובל אותו בבריכה של צבע ראשוני המונע קורוזיה; הרובוט אוחז ברכב ומטלטל אותו כך שהצבע יאחז בכל פינה ופינה. בתשע השעות הבאות ולאורך מסוע בן שישה קילומטרים, עובר הרכב תחנות רבות של צביעה בידי רובוטים ומכונות ייעודיות – צבע ראשוני, מספר שכבות צבע נוספות ולבסוף שכבת צבע חיצונית המספקת את ההגנה הדרושה ואת הברק הסופי של הרכב.

זהו אולם ייצור גוף הרכב.

בפעם הבאה – נסקור אזורים נוספים במפעל ונפגוש גם את העובדים האנושיים (יש כאלה. באמת!)
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין