מכינים את הרכב לנסיעה ארוכה


'עונת החגים' היא זמן של טיולים ונסיעות ארוכות. ימי החופש מהעבודה וממוסדות הלימוד, יחד עם מזג האוויר הנוח ושלל האירועים לכל המשפחה שמתקיימים ברחבי הארץ, מוציאים את המשפחה הישראלית לדרכים. שמירה על ההמלצות הבאות יכול להפוך נסיעות ארוכות לנעימות ובטוחות יותר:

מישהו ראה את הג'ק? – בדיוק כשתצטרכו אותו, הוא לא יהיה שם. מדי פעם מומלץ לעשות 'ספירת מלאי' ברכב ולוודא שכל האמצעים הנחוצים נמצאים ותקינים: מגבה (ג'ק) ומפתח מתאים, ערכת הכלים, משולש אזהרה, אפוד זוהר, נורות חליפיות, מטף כיבוי, כפפות עבודה, צמיג חליפי.

אל תסמכו על נס פח השמן – עיינו בהוראות יצרן הרכב ובדקו מהי התדירות המומלצת לבדיקת מערכות הרכב. בכל מקרה, לפני נסיעות ארוכות מומלץ לבצע בדיקה כללית של שמנים ונוזלים (שמן מנוע, שמן גיר, שמן הגה כח, לחץ אוויר, תקינות הצמיגים, מים ברדיאטור, מים למגבים, נוזל בלמים).

כבר שעה שאתה מחפש את הים? – תכנון מראש של מסלול הנסיעה יכול לחסוך הרבה כאב ראש ובזבוז של זמן ודלק. לפני שאתם יוצאים לדרך תכננו את מסלול הנסיעה. בדקו היכן נמצאות תחנות דלק ונקודות עצירה להתרעננות. הקשיבו לדיווחי התנועה ונסו לתאם את שעות הנסיעה לשעות רגועות בכבישים. כיום, ניתן להיעזר במכשירי ניווט המורים על הדרך הקצרה והנוחה להגעה אל היעד.

פק"ל רכב לרגעים מפתיעים: בנסיעות ארוכות יש מספר גורמים שלא תוכלו לחזות בדיוק או לשלוט בהם ולכן היערכות נכונה והצטיידות יכולה להקל במצבים מפתיעים: מפות דרכים, כסף מזומן, שתייה ונייר טואלט.

פק"ל רכב לרגעים ספונטניים: במהלך הנסיעה אתם רואים מימין חורשה מקסימה והאמת, שלא תזיק לכם עצירה קצרה. בדיוק לרגעים האלה כדאי שתחזיקו ברכב פק"ל קפה ומחצלת שיכולים להנעים לכם את העצירה ולהטעין את 'המצברים' שלכם באנרגיה להמשך הנסיעה.

נסיעה עם ילדים: נסיעות ארוכות עם ילדים דורשות היערכות נוספת. להמלצות והצעות לפעילויות ילדים בזמן נסיעה לחצו כאן

ההמלצה החשובה ביותר – סעו בזהירות ונהגו בסובלנות!!!


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין