הכן רכבך לקיץ


רגע לפני שמתחילים החמסינים ולפני שהמשפחה כולה עולה על הרכב, כינסנו כאן כמה טיפים וכללי זהירות לתחזוקת רכב בחודשי הקיץ:

צמיגים תקינים – אחיזת כביש טובה: חום ויובש גורמים לסדקים בצמיגים, דבר שעלול לפגוע באחיזה שלהם בכביש ובמקרים קיצוניים גם לפיצוץ הצמיג במהלך הנסיעה. לכן, לקראת הקיץ יש לקחת את הרכב לבדיקה במוסך מורשה ולוודא שהצמיגים תקינים. בנוסף אנו ממליצים לבדוק באופן עצמאי את הצמיגים, אחת לשלושה שבועות ולוודא שאינם יבשים ושאין בהם סדקים.

לחץ אוויר מתאים – נהיגה רגועה: לחץ אוויר תקין משפיע על מרחק הבלימה ועל השליטה בהגה. לכן יש להקפיד על בדיקת לחץ האוויר בצמיגים: לחץ זה צריך להתאים למומלץ על ידי היצרן. לחץ אוויר נמוך גורם לגלגל "להתאמץ", ויחד עם הטמפרטורות הגבוהות – הסיכון לפיצוץ הצמיג גדל באופן משמעותי.

גם לבלמים חם בקיץ: טמפרטורות גבוהות משפיעות גם על מערכת הבלימה ועלולות לפגוע ביעילותה. בתנאים מסוימים, עלולים מרחקי הבלימה להיות גדולים יותר אפילו ממרחק הבלימה בכביש רטוב. מה לעשות? להקפיד לשמור מרחק, ולוודא את תקינות מערכת הבלמים.

שמשות ופנסים נקיים: בקיץ יש הצטברות גדולה של אבק – מה שעלול לפגוע בשדה הראייה. חשוב להקפיד על ניקיון השמשות, הקדמית והאחורית, ולא פחות חשוב: חלונות צדדים ומראות צד.  לכלוך במקומות אלה עלול לפגוע בשדה הראייה. מגבים נוטים להיקרע בקיץ ולכן יש להחליפם על פי הצורך ולדאוג למילוי נוזל השמשות. גם את פנסי הרכב חשוב לנקות מעת לעת – האבק  והלכלוך שמכסים אותם מפחיתים מיעילותם.

מזגן – אמצעי בטיחות ראשון במעלה: נסיעה ברכב לא ממוזג בחודשי הקיץ הישראלי – לא רק שהיא לא נעימה, היא בהחלט מסוכנת. החום, הלחות והזיהום פוגעים בריכוז, בסבלנות ובערנות, והתוצאות עלולות להיות קשות. כדי שהפעלת המזגן תהיה חסכונית, כדאי לבדוק את תקינותו כבר בחודשי הקיץ הראשונים: למלא גז ולוודא שאין דליפות. ממש כמו בבית, אין צורך 'להקפיא' – אלא לשמור על טמפרטורה נעימה. יותר חסכוני, יותר משתלם.

קיץ בטוח, צוות אוטוויק


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין