מכוניות העתיד


מכוניות רובוטיות, מכוניות שיודעות את הדרך בעצמן, מכוניות שמונעות באמצעות אוויר דחוס… אלה רק חלק מההפתעות שטכנולוגיית הרכב מכינה לנו לקראת השנים הבאות. בשורות הבאות נציג בפניכם כמה מהחידושים הבולטים ביותר, ואתם מוזמנים להמר אילו מהחידושים יצליחו ואילו יישארו כהערה איזוטרית בשולי ההיסטוריה.

מחירי הדלק עולים, התקנות העוסקות בזיהום אוויר מחמירות, והצפיפות בערים עולה – אלה הם נתוני הבסיס שמהווים רקע למהנדסי הרכב, שמנסים למצוא את מכונית העתיד האידיאלית. מכאן שהחידושים המרכזיים הם בתחום מקורות האנרגיה של הרכב, בעיצוב ייחודי ובמערכות ניווט מתקדמות ההופכות את הנהיגה לאוטומטית.

פומה – בין מכונית לסגווי:

אחד הכיוונים הבולטים בתחום הרכב הוא 'רכב אישי' המתגבר בקלילות על הדרכים העירוניות הצפופות ועל הזיהום הנוצר ממנוע בנזין. שיתוף פעולה בין חברת סגווי ולבין ג'נרל מוטורס יצר את פרויקט 'פומה' (PUMA), ראשי תיבות שפירושן 'ניידות ונגישות עירונית אישית' (באנגלית, זה כמובן נשמע יותר טוב). אב הטיפוס של ה'פומה' הוצג בשנת 2009: הוא שוקל כ-140 ק"ג, מונע באמצעות סוללת ליתיום המספיקה למרחק של מעל 50 ק"מ, נע על שני גלגלים ועוד שני גלגלי עזר. 

de8d9vzm

ג'נרל מוטורס מציגה: חיאו, ג'יאו ו-מיאו:

שיתוף הפעולה שהחל ב'פומה' המשיך, והוליד את ה-EN-V– מכונית עירונית, דו-מושבית, המונעת אף היא בחשמל. ה-EN-V נחשפה לראשונה באקספו 2010 בשנגחאי, ולה שלושה מודלים שזכו לשמות סיניים Xiao (צחוק), Jiao (גאווה) ו-Miao (קסם). כלי הרכב החביבים למראה ניחנו בכמה יכולות שבני אנוש יכולים להתקנא בהן: הם מתקשרים זה עם זה, מסוגלים להימנע מהתנגשויות וכן יכולים לעקוב אחר רכב 'מנהיג'. בשלהי 2011 הכריזה החברה על מעבר לשלב הפיתוח השני, לקראת מסחור עתידי של הקונספט.

500

לרחובות של גוגל יש קסם מיוחד:

ובינתיים, מאמצי המיפוי של גוגל –Google Street View– יצרו שיתוף פעולה מעניין עם מעבדת האינטליגנציה המלאכותית של אוניברסיטת סטנפורד היוקרתית, והתוצאה – 'המכונית ללא נהג של גוגל'. בהמרצתה של גוגל (והלוביסטים שהפעילה החברה) הפכה מדינת נבאדה למדינה הראשונה בעולם בה מורשים כלי רכב ללא נהג לנסוע ברחובות.  תאונת הדרכים הראשונה בה היתה מעורבת מכונית גוגל אירעה דווקא בשעה שנהג בה נהג אנושי – והדבר התרחש במטה גוגל בקליפורניה, באוגוסט 2011.

מוסר ההשכל הוא כנראה שהגורם האנושי הוא אכן הגורם המרכזי בתאונות דרכים. עם זאת, ייתכן שבעוד כמה שנים לא נזדקק יותר לנהיגה – המכונית תנהג בעצמה, וגם הנהגים יצטרכו לחפש עיסוק אחר לשעת הנסיעה.
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין