טיפול חורף ליונדאי, טיפול חורף למיצובישי: עשו זאת בעצמכם (כמעט)


היו שבועות ארוכים באוגוסט, בספטמבר ואפילו בנובמבר בהם היה נראה שהקיץ יישאר פה לנצח, אבל בסופו של דבר הם הגיעו: הגשם, הרוחות, הברד, החושך המקדים לרדת ומי יודע – אולי גם השלג ירד. כל אחד מסממני החורף הללו הופך את הנהיגה ברכב למסוכנת יותר, והשילוב של כמה מהם – על אחת כמה וכמה. מסיבה זו משרד התחבורה ממליץ לכל כלי הרכב לעבור בדיקת חורף במוסך מורשה.

263

כמו בכל שנה, לקוחות אוטוויק מוזמנים לקבל טיפול חורף ליונדאי שלהם או טיפול חורף למיצובישי שברשותם – אבל עוד לפני שאתם קובעים תור (או מגיעים אלינו באופן ספונטני), הנה כמה בדיקות שתוכלו לעשות בעצמכם, לקראת טיפול החורף ליונדאי שלכם:

בלמים – מצאו קטע כביש ריק, או מגרש חניה נשכח, וודאו שאין בקרבתכם הולכי רגל או כלי רכב אחרים, ובצעו בו בלימת חירום. אם המכונית 'מושכת' לאחד הצדדים תוך כדי בלימה – ייתכן מאוד שמדובר בבעיה כלשהי במערכת הבלימה, וזו סיבה טובה מאוד להזדרז ולהעניק טיפול חורף למיצובישי שלכם.

צמיגים – כאשר הרכב חונה במקום מואר היטב, בחנו מקרוב את הצמיגים, וליתר דיוק – את החריצים שבצמיג. כאשר החריצים אינם מגיעים לעומק של 2 מ"מ, סימן שהצמיג שלכם שחוק. צמיגים שחוקים אינם מחייבים טיפול חורף ליונדאי שלכם, אבל בהחלט מצריכים ביקור אצל הצמיגאי (פנצ'רמאכר), או במוסך המורשה – שם ניתן גם לרכוש ולהתקין צמיגים ממקור אמין ואחראי.

ועוד שלושה דברים חשובים בנושא צמיגים:

  • צמיגים חדשים – למרכב האחורי ולא לקדמי, כפי שרבים חושבים.
  • 'עקרון תיבת נוח' – צמיגים מחליפים בזוגות, מטעמי בטיחות. במקרה הזה, הצמיג הנוסף שמוצע לכם במהלך טיפול חורף למיצובישי או בכל החלפת גלגל אחרת הוא באמת לטובתכם, ולא ניסיון להגדיל את המכירה. על כל צמיג מצויין תאריך הייצור שלו בארבע ספרות: שתי הספרות הראשונות מציינות את השבוע בשנה, ושתי
  • הספרות האחרונות – את שנת הייצור. צמיג שיוצר בשבוע בראשית ינואר 2012 יסומן 0212, וצמיג שהתגלגל לעולמנו במחצית דצמבר 2010 ישא את הספרות 5110. בכל מקרה, צמיג בן יותר מחמש שנים הוא צמיג שפג תוקפו, ומומלץ להחליפו גם אם אינו שחוק.

3  לחץ אוויר – זו בדיקה שיש לבצע כל שבוע, ללא קשר לשאלה האם ביצעתם או לא ביצעתם טיפול חורף למיצובישי שלכם. ללחץ האוויר השפעה קריטית על אחיזת הכביש, ולכן גם על הבלימה בשעת סכנה. ההמלצה שלנו: בדקו את הלחץ בצמיגים ומלאו אוויר אחת לשבוע ולקראת נסיעות ארוכות או בעלות פוטנציאל לסיכון.

אורות ברורים – זו עוד בדיקה שניתן לבצע בעצמכם, בעזרה קצרה של שכן או בן משפחה: מדליקים את כל האורות ברכב, ובודקים האם כולם תקינים – בלימה, איתות, רוורס, אורות ערפל ועוד. 

מגבים – התיזו מים על החלון הקדמי ועל החלון האחורי של היונדאי שלכם, והפעילו את המגבים. החלון נותר נקי וללא סימנים ועקבות? מעולה. החלון לא מאפשר ראות מלאה וברורה? אולי בכל זאת כדאי שתעשו טיפול חורף ליונדאי שלכם. לרוב, מבצע החורף כולל הצעה אטרקטיבית במיוחד גם למגבים חדשים ומקוריים.

אדים, לחות, חימום וקירור – מערכת המיזוג של הרכב נראית לנהגים רבים 'לא קשורה' לחורף, אך למעשה, המהירות בה אתם יכולים להיפטר מהאדים שמתעקשים להיצמד לחלון הרכב בבקרים הקרים של ירושלים היא מהירות המשפיעה על הבטיחות בנהיגה שלכם. לכן – בדקו עד כמה מהר המזגן שלכם מקרר את האוויר ועד כמה מהר הוא מחמם אותו. בשעת הצורך, פשוט הפעילו את המזגן בעוצמת חום מירבית וכוונו את פתחי האוורור אל החלון הקדמי. בדיקה זו ניתן לעשות לבד, כמו גם בדיקת היעילות של מפשיר האדים בחלון האחורי של הרכב. חשוב לדעת שזהו גם חלק אינטגרלי במפרט טיפול החורף למיצובישי ובטיפול החורף ליונדאי.
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין