בדיקת קיץ לרכב במרכזי השירות


קיץ בטוח וקריר: בדיקת קיץ לרכב (חינם) במרכזי השירות אוטוויק בירושלים ויונדאי מודיעין

בדיקת החורף כבר נכנסה לשגרה של הנהג הישראלי, שהרי ברור לכולנו שלמען הבטיחות כדאי לבדוק את האורות, המגבים והבלמים, בעיקר בחורף כשהראות לקויה והכבישים הרטובים חלקים. אבל גם הקיץ הישראלי מאתגר את הרכב שלנו, ממש כמו שהוא מאתגר אותנו.

כדי להכין את הרכב לקיץ, יש כמה דברים שתוכלו לעשות בעצמכם בבית, אבל למען השקט הנפשי אנחנו ממליצים להגיע לבדיקה (חינם!) במרכז השירות ולוודא שהרכב נבדק על פי הוראות היצרן והיבואן ומוכן לקיץ הישראלי. מה תוכלו לעשות לבד כדי להכין את הרכב לקיץ ומה יבדקו במרכז השירות? כל התשובות כאן:

צמיגים תקינים שומרים אתכם על הכביש

צמיגים הם הקשר שלכם לכביש, וכמו כל קשר – חשוב להשקיע בו. עבור הצמיגים, הקיץ הוא עונה מאתגרת במיוחד. 

הסיכון: החום והיובש עלולים לגרום לסדקים בצמיגים, דבר שפוגע באחיזה שלהם בכביש ובמקרים קיצוניים גם לפיצוץ הצמיג במהלך הנסיעה. לחץ אוויר נמוך גורם לגלגל "להתאמץ", ויחד עם הטמפרטורות הגבוהות – הסיכון לפיצוץ הצמיג גדל באופן משמעותי.

עשו זאת בעצמכם: בידקו את הצמיגים בערך אחת ל-3 שבועות, וודאו שאינם יבשים וסדוקים. הקפידו לבדוק לחץ אויר בצמיגים, בהתאם להמלצת היצרן.

במרכז השירות: יבדקו שהצמיגים תקינים וימליצו לכם אם להחליף אותם.

בלמים תקינים מצילים חיים:

אין צורך להסביר מדוע חשוב שהבלמים יהיו תקינים, אבל מדוע דווקא בקיץ צריך לבדוק אותם שוב?

הסיכון:  טמפרטורות גבוהות משפיעות גם על מערכת הבלימה ועלולות לפגוע ביעילותה. בתנאים מסוימים, עלולים מרחקי הבלימה להיות גדולים יותר אפילו ממרחק הבלימה בכביש רטוב.

עשו זאת בעצמכם: הקפידו לשמור מרחק

במרכז השירות: יוודאו את תקינות מערכת הבלמים.

שמשות ופנסים נקיים

הסיכון: הצטברות גדולה של אבק עלולה לפגוע בשדה הראייה.

עשו זאת בעצמכם: הקפידו על ניקיון השמשות, הקדמית והאחורית, ולא פחות חשוב: חלונות צדדים ומראות צד.  גם את פנסי הרכב כדאי לנקות מדי פעם, כי הלכלוך והאבק מפחיתים מיעילותם.

במרכז השירות: במידת הצורך ימליצו לכם להחליף מגבים, אשר נוטים להיקרע בקיץ וידאגו למילוי נוזל השמשות.

מזגן יעיל:

הסיכון: נסיעה ברכב לא ממוזג בחודשי הקיץ הישראלי – לא רק שהיא לא נעימה, היא בהחלט מסוכנת. החום, הלחות והזיהום פוגעים בריכוז, בסבלנות ובערנות, והתוצאות עלולות להיות קשות.

עשה זאת בעצמך: כדי שהפעלת המזגן תהיה חסכונית, כדאי לבדוק את תקינותו כבר בחודשי הקיץ הראשונים, אחרי חודשים שבהם לא מיעטנו להפעילו. במהלך הקיץ, מומלץ לשמור על טמפרטורה נעימה ולא 'קפואה' ברכב. זה יותר חסכוני ויותר משתלם.

במרכז השירות: במידת הצורך ימלאו גז וכמובן יוודאו שאין דליפות. 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין