דברים שאולי שכחתם על נהיגת חורף


אדים על שמשות הרכב הם אחת התופעות המציקות והמסוכנות של נהיגת חורף. כשיש אדים הראות לקויה, וביחד עם הכביש החלק, החשיכה המוקדמת והרצון המובן להגיע כבר למקום חמים – הנהיגה עלולה להפוך למסוכנת. איך נפטרים מהאדים? בעזרת המיזוג, אבל האם לכוון את המיזוג על חום או על קור, אתם שואלים?

ובכן, אחת ולתמיד, ניתן לכם את התשובה לכך: כדי להפשיר את האדים על השמשות, יש להפעיל את המזגן על חימום בעוצמה מירבית, למשך מספר דקות. זו הדרך המהירה ביותר לגרום לאדים להיעלם.

אבל יש עצה טובה יותר – למנוע מהאדים להצטבר על השימשה של הרכב מלכתחילה!

לשם כך, פשוט טובלים מטלית במעט סבון כלים נוזלי שיש בכל מטבח, מנגבים את השמשה מצידה הפנימי של המכונית. מיד לאחר מכן מסירים את החומר המיותר במטלית רכה ויבשה. התוצאה: שמשה נקייה מאדים, למשך שלושה שבועות לפחות!

ניתן למצוא בשוק גם ספריי מיוחד למניעת אדים, ששומר על משטח נקי מאדים למשך תקופה ארוכה וניתן לשימוש על שמשות הרכב והמראות.

והנה עוד כמה טיפים שיזכירו לכם איך כדאי לנהוג בחורף:

1. להתכונן לנסיעה – בחורף, חשוב שהרכב יהיה תקין, כדי שיוכל לעמוד בתנאי הכביש הבעייתיים. לכן כשמגיע החורף, יש לבדוק לחץ בצמיגים, לוודא את תקינות המגבים, לנקות את השמשות, המראות והפנסים.

2. להיות מוכנים להפתעות – כדי לשמור על זמן תגובה ארוך יותר, חשוב תמיד, ובמיוחד בחורף, לנהוג ברגישות ולהימנע מפעולות פתאומיות בזמן האצה, בלימה או היגוי, לשמור על מרחק גדול יותר (בעיקר לפני פניות, צמתים ומעברי חציה), ולא פחות חשוב – להיות מרוכזים בנהיגה: לא ב-SMS, לא בחיפושים בתא הכפפות, ולא בשיחות טלפון (הן מסיטות את תשומת הלב – גם אם יש דיבורית).

3. לעצור בלי להחליק – כאשר קיימת סכנת החלקה, יש  להעביר את הידית למצב N. יש לנסות להמשיך את מסלול הרכב באמצעות ההגה. ככל שהתנאים מאפשרים, יש להפעיל את הבלמים, כך שלא ינעלו ליותר מחלקי שניה.

4. בלימה בטוחה – כדי לבלום בצורה בטוחה קיימת מערכת ה-ABS, מערכת למניעת נעילת הגלגלים בעת בלימה. זוהי מערכת בטיחות המותקנת בכלי הרכב ומונעת את נעילת הגלגלים בזמן בלימה ובכך מאפשרת לנהג להמשיך לשלוט ברכב. המערכת נעזרת בחיישנים המזהים נעילת גלגלים ומשחררים את עוצמת הבלם מהגלגל. כך גלגלי הרכב ממשיכים להסתובב, ההחלקה שלהם נמנעת ונשמרת יכולת ההיגוי של המכונית. בבלימת חירום תורגש רעידה בדוושת הבלמים, רעידה זו היא נורמלית. אין להיבהל ולעזוב את הדוושה, הרעידה מעידה על פעילות תקינה של המערכת.

5. לא לשכוח את הולכי הרגל – בחורף, הולכי הרגל לבושים מכף רגל ועד ראש בלבוש מסורבל, כבד, ולרב כהה. גם המטריות עלולות להסתיר חלק מהתמונה. לכן חשוב לזכור שקיימים הולכי רגל בצד הכביש, ולנהוג בזהירות.

6. מדלגים על שלוליות – במידת האפשר, משתדלים לא להיכנס לתוך שלוליות – שם המכונית והצמיגים מאבדים את יכולת האחיזה שלהם ואז אנחנו עלולים לאבד שליטה.

סעו בזהירות וחורף בטוח!


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין