נהיגה בכביש רטוב – 5 טיפים לנהיגה בטוחה ביונדאי שלכם


'החורף זה כבר לא מה שהיה', אומרים זקני ירושלים – וגם ירושלמים צעירים יותר, למראה החורפים האחרונים שהיו שטופי שמש למדי. התחזיות לחורף הקרוב מבטיחות עונה סוערת, גשומה ואף מושלגת – אבל גם אם לא תצטרכו לפנות ערימות שלג מעל היונדאי שלכם והתחזיות יתבדו, הרי ששעות האור יהיו קצרות יותר, מזג האוויר יהיה קר יותר, ומדי פעם ירד גשם.

נהיגה בטוחה ביונדאי שלכם

הטיפ המרכזי שלנו לחורף הוא לנשום עמוק ולהיות קצת יותר סבלניים – והנה חמשת הטיפים המפורטים שלנו לנהיגה בטוחה, שיעזרו לכם לצלוח את העונה יבשים, בטוחים ובריאים:

1.    לשמור מרחק

גם אם הכביש יבש, תנאי הראות בחורף פחות טובים וזמני התגובה שלכם ושל היונדאי שלכם עלולים להיות ארוכים יותר. ירושלים עשירה בעליות ובירידות, בהן שמירת המרחק חשובה אפילו יותר.

2.    לעצור בהדרגה

– בלימה מדורגת, כלומר, לחיצה קצרה על דוושת ה'ברקס' של היונדאי, ואחרי עוד מספר לחיצות קצרות עד לעצירה המלאה – היא הדרך הבטוחה יותר לעצור בחורף. כדאי להתרגל לעצור כך גם בקיץ – הנוסעים אתכם יודו לכם על כך.

3.    להדליק אורות

תקנות התעבורה מחייבות להדליק אורות גם ביום וגם בנסיעה עירונית, מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. הטיפ שלנו – להדליק אורות גם מחוץ לתקופה המחוייבת בחוק, בכל יום שנראה לכם פחות מואר מאשר יום קיץ. חשוב לזכור – המטרה של האורות איננה להאיר לכם את הדרך – הם נועדו כדי שהיונדאי שלכם תיראה מקצה ירושלים ועד קציה.

4.    לנהוג לאט יותר

בחורף הכבישים מתנהגים אחרת, הולכי הרגל מתנהגים אחרת, ומזג האוויר מתנהג אחרת. לכן – כדי להימנע מהפתעות, הטיפ שלנו הוא להפחית את המהירות. בכמה? בכמה שנראה לכם מתאים לתנאי השטח. מותר לנהוג 50 קמ"ש? סעו ב-40 קמ"ש לכל היותר.

5.    לבדוק את תקינות המערכות ברכב

– לא רק את הבלמים (זה ברור מאליו, לא?) אלא גם את המערכות האחרות, ה'מפנקות', שיכולות לעזור לכם להיות נהגים מרוכזים ובטוחים יותר: מערכת מיזוג האוויר, מערכת הפשרת האדים מהשמשות, מערכת השמע ששומרת על מצב הרוח שלהם ומעדכנת אתכם בדיווחי התנועה, ומערכת הניווט ששומרת עליכם מפני פקקים מיותרים ושיטפונות מפתיעים.

שמתם לב שאין אף לא טיפ אחד על עקיפה? זה מכיוון שהטיפ שלנו הוא פשוט להימנע מהן במשך כל החורף. ואם כבר יצאתם לעקיפה – עשו זאת בזהירות ובביטחה.

סעו לשלום!


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין