כיצד לכוון את מראות הרכב להגדלת שדה הראיה של הנהג


הכתבה הבאה, מסבירה כיצד לכוון את מראות הרכב, והיא לא רק תסייע לכם להימנע מתאונות אפשריות, אלא גם עשויה למנוע מהצוואר שלכם להיתפס!

כמה פעמים מנעתם תאונה בשנייה האחרונה, לאחר שרכב שלא ראה אתכם סטה במפתיע לנתיב שלכם? כמה פעמים ניסיתם אתם לעבור נתיב ומצאתם את עצמכם במרחק סנטימטרים ספורים ממכונית שעד לפני רגע לא ידעתם על קיומה?

הסטטיסטיקה מראה כי למעלה ממחצית מהנהגים שגרמו לתאונות טענו כי לא ראו את הרכב בו התנגשו. סביב המכונית ישנו "שטח מת", אשר אינו משתקף כלל במראות הרכב. כיוון נכון של המראות המרחיב את שדה הראיה של הנהג ומצמצם את השטח המת, יכול למנוע חלק ניכר מההפתעות הלא רצויות הללו.
ההנחיות הבאות פורסמו על ידי איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, האמונים על בטיחותם של עשרות אלפי נהגים ורכבים בישראל, והן מומלצות וניתנות ליישום בקלות גם לבעלי רכבים פרטיים.

כיוון מראה מרכזית: כיסוי מירבי של החלון האחורי

המראה המרכזית משקפת לנו את הנעשה בחלק שמאחורי הרכב, ועל כן מכונה לעיתים מראה אחורית.
את המראה המרכזית יש לכוון כך שישתקף בה חלק גדול ככל האפשר של החלון האחורי.

כיוון מראות צד: 90 מעלות

אנו רגילים לכוון את המראות כך שישקפו את דופן הרכב. למעשה, היכולת לראות את דופן הרכב במראה הינה בעלת תועלת נמוכה לנהג  וכיוון המראות בצורה זו מצמצם במידה ניכרת את השטח שהמראות מסוגלות לשקף לנהג (ראו איור1).
הדרך הנכונה היא לכוון את שתי מראות הצד לזווית של 90 מעלות מהרכב. כאשר הנהג יושב בתנוחת נהיגה רגילה דופן הרכב לא יראה במראות. כדי לראות את הדופן השמאלית (צד הנהג) יש להטות את הגוף שמאלה ולקרב את הראש לחלון. כדי לראות את הדופן הימנית (צד הנוסע) יש להטות את הגוף ימינה לכיוון מרכז הרכב.
בצורה כזו מראות הצד משקפות את כל השטח שהן מסוגלות לשקף (ראו איור 2), השטח המת מצטמצם למינימום וניתן לכסות אותו בהטיית ראש קלה. לכן, האפשרות להיות מופתעים על ידי רכב מצטמצמת משמעותית.

כיוון מראות הרכב – טיפים נוספים:

  • את כיוון המראות יש לבצע אך ורק כאשר הרכב עומד במקום בטוח, ובשום אופן לא תוך כדי נסיעה.
  • ברכב משפחתי המשמש כמה נהגים, חשוב להקפיד לכוון את המראות כאשר מתחלף הנהג, ועל כל נהג לכוון בעצמו את המראות כך שיתאימו לזווית הראיה שלו. הפרשי גובה בין נהגים משפיעים על המראה הנשקף במראה. לדוגמא: נהג נמוך המביט במראה מרכזית שכוונה על ידי נהג גבוה עלול לראות בה את חלק תקרת הרכב ולא את כל החלון האחורי.
  • אם כיוונתם את המראה האחורית למקום הנכון ועדיין אתם לא מצליחים לראות את מרבית החלון, אולי הגיע הזמן לעשות סדר באוטו ולפנות את כל החפצים המיותרים החוסמים לכם את שדה הראיה.
  • לאחר שכיוונתם את המראות בצורה נכונה תגלו בונוס מפתיע – הסנוור הנובע מהשתקפות פנסי המכוניות שמאחור יעלם כמעט לחלוטין.

MirrorsSketch

 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין