המדריך לרכישת רכב משפחתי


כמעט כולם עוברים את התהליך הזה: מאופנוע שטח מגניב בתקופת הבגרויות והצבא, אל רכב סטודנטיאלי קטן, מיד רביעית ותיבת הילוכים ידנית, והלאה – לרכב צעיר וקצת יותר נוצץ עם ביצועים שמרשימים את החבר'ה. השנים עברו, התמסדתם, ואתם עומדים לקראת רכישת הרכב הבא שלכם – רכב משפחתי.

כדי לבצע את הבחירה הנכונה עליכם קודם להגדיר את הצרכים שלכם: נסיעות קצרות לבית הספר ולמרכז המסחרי? נסיעות שבועיות לדודה בצפון, או נסיעות עבודה אינטנסיביות ברחבי הארץ?, נסיעות עם הילדים, העגלות והאופניים – או נסיעות של בן משפחה אחד, ללא מלווים? אלה הם רק חלק מהשיקולים. אנחנו כאן, בין השאר, כדי לסייע לכם לחשוב על השיקולים הרלוונטיים וכדי להגדיר את הצרכים המדויקים שלכם. המדריך שלפניכם יעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם תוך זיהוי הצרכים הרלוונטיים.

1. בטיחות, לפני הכל.

בקניית רכב משפחתי השיקול הבטיחותי הוא החשוב מכולם. אמנם הגורם האנושי הוא עדיין המרכיב העיקרי בגורמים לתאונות דרכים, אך מערכת בטיחות מתקדמת ברכב יכולה לסייע ולשפר את ביצועי הרכב במצבים מפתיעים על הכביש, למנוע תאונות ולמנוע נזקים לנוסעים במקרה של תאונה, חלילה.

מערכות הבטיחות נחלקות לשניים – בטיחות אקטיבית ובטיחות פאסיבית:

  • אמצעי בטיחות אקטיביים נועדו כדי לסייע במניעת תאונות כמו מערכת ABS שתפקידה למנוע את החלקת המכונית בעת בלימת חירום או מערכת ESP – שהיא מערכת בקרת יציבות הבולמת את הגלגל המחליק במקרה של סטייה מהמסלול. על מערכות בטיחות אקטיביות נוספות תוכלו כאן.
  • אמצעי בטיחות פאסיביים נועדו לגונן בעת פגיעה כמו למשל מערכת כריות האוויר. חשוב מאד לבדוק אם יש מערכת ניתוק לכרית האוויר במושב ליד הנהג, למקרים בהם נדרש להסיע שם תינוקות, ילדים קטנים או מבוגרים שקומתם נמוכה. עוד מומלץ להתקין ברכב התקני חיבור למושבי ילדים (איזופיקס). עיגון כיסא התינוק לנקודות חיבור אלה עדיף בהרבה על פני חגירתו בחגורות הבטיחות הרגילות. אמצעי בטיחות פאסיביים אחרים הם למשל קורות פלדה הנמצאות בחזית המכונית ובצדדיה, משענות ראש וחגורת בטיחות אמצעית בעלת שלוש נקודות עיגון.

בשקלול רמת הבטיחות של הרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש, הכניסו גם את הדירוג שקיבל במבחן הריסוק האירופאי. במבחן הריסוק בוחנים מכוניות במצב המדמה תאונה חזיתית ותאונת צד. התוצאות לרכבים ניתנות בכוכבים, וככל שמספר הכוכבים במבחן הריסוק גבוה יותר – המכונית בטוחה יותר. הציון המקסימלי הוא חמישה כוכבים. את הדירוג של מבחני הריסוק ניתן לברר באתר האינטרנט NCAP או לבדוק עם היבואן. חשוב לברר כי במכונית אכן קיימים כל אביזרי הבטיחות עמם היא נבדקה במבחני הריסוק.

2. ולמי לא נשאר מקום?

רכב משפחתי צריך לענות על צרכי המשפחה ולהיות נוח לשימוש היומיומי בו. ראשית יש לוודא שהחלל הפנימי מרווח מספיק כדי להכיל את בני המשפחה כולל כיסאות בטיחות ובוסטרים לתינוקות ולילדים. תא המטען צריך להיות גדול מספיק כדי שאפשר יהיה להכניס בו בקלות עגלת תינוק וציוד לנסיעות ארוכות. יש לקחת בחשבון את הרגלי הנסיעה של המשפחה ברכב: האם הרכב נועד רק לנסיעות קצרות מרחק בעיר או לנסיעות ארוכות וטיולים מחוץ לעיר? – כמובן שבמקרה האחרון, למרכיב הנוחות והגודל יהיה משקל גדול יותר. כדאי גם להתייחס לאזור המגורים – באזורים הרריים יותר עדיף רכב עם מנוע חזק יותר.

3. תקציב וחסכוניות

עכשיו, כשאתם צריכים לדאוג לכמה נפשות, לתקציב יש משמעות גדולה ברכישת רכב.

תחת סעיף זה קיימים מספר משתנים:

  • התקציב שעומד לרשותכם – לפני חיפוש הרכב בדקו מהו התקציב העומד לרשותכם ובאיזה גובה של הוצאות הקשורות לרכב תוכלו לעמוד.
  • רמת הסחירות של הרכב בשוק – מומלץ להעדיף מותג רכב הנחשב לאמין, הנהנה מביקוש יציב ושישמור על ערכו היחסי לאורך שנים.
  • האם הרכב חסכוני לעומת רכבים אחרים – מחיר הרכב הוא הוצאה נקודתית, בעוד שההוצאות השוטפות על הרכב הן קבועות ומתמשכות. בדקו את נתוני צריכת הדלק של הרכב, עלויות הטיפולים ועלות חלפים מקוריים.
  • תועלת מול עלות – רכישת רכב אינה עניין של מה בכך ולכן לפני קבלת החלטה חשבו היטב האם הרכב מתאים לצרכים שלכם. מהי התוספת שנדרשת כדי לרכוש רכב מתאים יותר?
  • השירות שאחרי – לאחר קניית הרכב, תצטרכו לטפל בו לאורך השנים. האם לרכב שתקנו יש מרכז שירות מיומן וזמין? מה מחירי הטיפולים והחלפים המקוריים?

אלה הם שלושת השיקולים החשובים בבחירת רכב משפחתי. אליהם יש להוסיף כמובן גם את השיקולים הרגילים בבחירת רכב כמו רמת אבזור, ביצועים, תיבת הילוכים ועוד. אנו ממליצים בחום לא לוותר על נסיעת מבחן לפני רכישת רכב.

צוות אוטוויק מזמין אתכם לנסיעת מבחן בדגמי יונדאי ומיצובישי החדשים. לתיאום לחצו כאן.


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין