היברידי או חשמלי – מה ההבדל בכלל?


אולי זו המודעות לאיכות הסביבה, אולי זו המודעות להוצאות הדלק, אולי זו האהבה לגאדג'טים, אולי זה השילוב של כל הסיבות הטובות האלה. אבל התוצאה היא שיותר ויותר כלי רכב חדשים הם כלי רכב שמונעים בחשמל, באופן חלקי או באופן מלא. בשורות הבאת ננסה לפזר חלק מהערפל ההיברידי שרובץ על הקטגוריה: מהו רכב היברידי, מהו רכב חשמלי, ועל הדרך ניכנס גם לעוד כמה ניואנסים מחשמלים.

היברידי או חשמלי: לכאן העולם נוסע

במדינות אירופה וגם בסין אחת מכל עשר מכוניות חדשות היא מכונית חשמלית או היברידית. הממשלות השונות מעדיפות את כלי הרכב האלה באמצעות הקלות והטבות מצד אחד – ובהכבדת המיסוי על הרכבי בנזין ודיזל, ובשנת 2030 לא ניתן יהיה למכור במדינות רבות מכוניות המונעות בדלק בלבד.

היברידי או חשמלי: מהו רכב חשמלי?

רכב חשמלי הוא רכב שמונע בחשמל בלבד – ללא שום חלק המונע בבנזין. דוגמה לכך הוא למשל יונדאי KONA EV – קונה החשמלית.
רכב חשמלי "על מלא" אינו מבקר בתחנות דלק, אלא רק בשקע חשמלי. טווח הנסיעה שלו הוא מאות ספורות של קילומטרים, והוא מצטיין בתנועה שקטה במיוחד ובעלות נמוכה במיוחד לקילומטר.
לפרטים נוספים על יונדאי KONA EV

היברידי או חשמלי: שלושה סוגים של היברידיות

רכב היברידי (בעברית ממש תקנית – רכב כלאיים) הוא רכב שיש לו שני מנועים – אחד המונע בחשמל ושני המונע בדלק – בדרך כלל בבנזין. יש שלושה סוגים של רכב היברידי, וההבדל ביניהם הוא במידת ההסתמכות של על המנוע החשמלי: היברידי "קל" (או היברידי "לייט"), היברידי רגיל, והיברידי נטען (PHEV).

חשמלי, אבל רק קצת: רכב היברידי "לייט"

ברכב כזה המנוע החשמלי ניזון מסוללות לא גדולות, והוא מאפשר לחסוך את פעילות מנוע הדלק בפקקים או בנסיעה איטית, וגם למעבר חלק יותר מעמידה לנסיעה. היתרון הבולט מול רכבים היברידיים "כבדים" יותר הוא בכך שהסוללות אינן מעמיסות משקל על הרכב. מבחינת זיהום אוויר וחסכון בדלק – מדובר בשינוי קטן יחסית.

חשמל-בנזין, חצי חצי: היברידי רגיל

ברכב היברידי רגיל יש שני מנועים שווים בחשיבותם – מנוע בנזין ומנוע חשמלי. המנוע החשמלי יפעל בפקקים (כמובן!) ובנסיעה במהירות שיוט (בכבישים בהם אין פקקים).
היתרון הגדול של רכב היברידי כזה – מצד אחד החסכון הוא משמעותי, ומצד שני – אין צורך להטעין את הסוללות, מנוע הבנזין טוען אותן בזמן שהוא פועל.
דוגמה יפה (ורבת מכר) לרכב היברידי כזה הוא יונדאי איוניק Ioniq

חשמלי כמעט לגמרי: היברידי PHEV – היברידי נטען

ברכב הזה ממלא המנוע החשמלי תפקיד מרכזי יותר, ומנוע הבנזין הוא בתפקיד המנוע "הרזרווי". למעשה, אם אתם נוסעים בכל יום עשרות בודדות של קילומטרים ויש לכם נקודת טעינה בבית או בעבודה – תוכלו להעביר ימים ארוכים בלי לשרוף טיפת בנזין.

אז מה לבחור – חשמלי, היברידי קל, היברידי רגיל או היברידי PHEV?
התשובה לכך היא באופי הנסיעות, בהעדפות האישיות וגם בתשתיות הטעינה ובאפשרות להקים אותן בבית או במשרד.
להתייעצות עם אנשי המכירות שלנו ולנסיעת מבחן ברכב היברידי או חשמלי – מוזמנים ליצור איתנו קשר


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין