יונדאי קונה – ג'יפון עוצמתי ומאובזר היטב


יונדאי קונה KONA, הגי'פון החדש מבית מיצובישי, הגיע לארץ לאחרונה, וזוכה לתגובות נלהבות במבחני הדרכים ובעיתונות הרכב – וכמובן שגם באולמי המכירות.

הנה 8 תגובות שאנחנו ליקטנו מעיתונות הרכב:

 


kona e

1        וואלה רכב: תמורה נהדרת למחיר

"המנוע נמרץ מאוד, פנינה של ממש. הוא מסדר ליונדאי KONA ביצועים שהם הרבה, אבל הרבה מעבר למקובל בקבוצה שלו, או זו שמעליו, או זו שמעליה. […] אם אתם מחפשים ג'יפון עם בצועים טובים משלו, אתם צריכים להוסיף הרבה מאוד כסף"

 

2        אתר iCar: לא היונדאי שהכרנו

ליונדאי קונה מפרט אבזור עשיר במיוחד, כולל מערכת מולטימדיה משוכללת ורשימה ארוכה מאוד של מערכות בטיחות מקוריות. יונדאי קונה מציע מנוע חזק במיוחד ביחס לקטגוריה, וגם בכלל: 1.6 טורבו עם 177 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. התאוצה מעולה עם 7.9 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, ואחיזת הכביש נהדרת בזכות הנעת ה-4×4.

בשורה התחתונה: יונדאי קונה הוא ג'יפון חזק בעיצוב, בביצועים וגם בבטיחות. לא היונדאי שהכרנו.

 

3        מגזין אוטו: מערכות בטיחות מתקדמות

מפרט אביזרי הבטיחות המתקדמים של קונה כוללים בלימת חירום אוטונומית (עד 80 קמ"ש, כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מהנתיב עם סיוע אקטיבי, ניטור שטחים מתים ועוד. כל אלו מקנים לקונה דירוג בטיחותי 7, וזכאות לחמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופיים, של Euro NCAP בהם נבחן הדגם עם מבחר מצומצם יותר של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

4        אתר Wheel: ג'יפון עם פלפל

המנוע החזק בקטגוריה – אחד היתרונות המרכזיים של הקונה על מתחריו בסגמנט נוגע ליחידת הכוח החזקה שמוצעת ברכב, הכוללת מנוע בנזין טורבו 1.6 ליטר, המפיק 177 כ"ס ומומנט מירבי של 27 קג"מ, המתקבל ב-1,500-4,000 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכוח הנ"ל, מציע הקונה ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מהירות מרבית של 205 קמ"ש ויכולות עקיפה מרשימות. אל אלו מצטרפים הנעה כפולה 4×4 המסייעת לאחיזת כביש גבוהה ושלדה קשיחה המאפשרת נהיגה נמרצת.

 

5        מעריב: עירוני ועוצמתי

קונה הוא ג'יפון קומפקטי, 416 ס"מ אורכו. מתאים בול לממדי העיר הגדולה, למצוקת החניה. וכשעוברים לשלב הביצועים, בסביבתו אין מתחרים. הנציג הדרום קוריאני מחביא מתחת למכסה מנוע עוצמתי בנפח 1,600 סמ"ק, טורבו. יש לו כוח, הרבה כוח, יותר מאשר לחבריו הקטנים.

 

6        גלובס: נסיעה נוחה

הקונה ניצב על פלטפורמה חדשה, שבגרסת ההנעה הכפולה מצוידת במתלה אחורי מתוחכם ושונה מזה של גרסאות הבסיס. התוצאה היא נוחות נסיעה טובה מהממוצע גם עם צמיגי הספורט וניטרול יעיל של מהמורות עירוניות. התנהגות הכביש נעימה וקלה להסתגלות בתנועה עירונית ובין עירונית בזכות היגוי בעל משקל סביר ובקרה טובה על תנודות הגוף בפניות.

עם זאת, השלדה אינה חדה ומתקשרת כפי שהיה נתן לצפות מרכב עם פוטנציאל ביצועים שכזה. מרווח גחון סביר מאפשר לקונה לדלג בקלילות מעל מדרכות גבוהות וההנעה הכפולה מספקת אחיזה נוספת על דרכי עפר. אבל כמובן שזה לא כלי שמתוכנן למכשולי עבירות.

 

7        ישראל היום: אבזור נוחות ובטיחות

בכל הקשור באבזור, גרסת 'סופרים' הנבחנת, מציעה די הרבה. הדברים אמורים גם בנוגע לאבזור הנוחות (תפעול ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, משטח טעינה אלחוטית לנייד ועוד),  וגם בנוגע לאביזרי בטיחות מתקדמת (תיקון סטייה מהנתיב, התראה על רכב בשטח מת, יכולת בלימה אוטונומית ועוד).

 

8        אתר "מלכת הכביש": מערכת שמירה על הנתיב

איך מתחברת לזה מערכת השמירה על נתיב? ישנן 3 אפשרויות לבחירה במערכת השמירה על נתיב האקטיבית ביונדאי קונה: הראשונה, שמירה על הנתיב + תיקון הגה אקטיבי, השנייה, אפשרות רק לשמירה על נתיב ללא תיקון אקטיבי, ואפשרות שלישית, כיבוי המערכת.
יצאתי מהעיר לכביש בינעירוני, ונסעתי במהירות של 110 קמ"ש, פלוס, מינוס (פלוס). בחרתי בתיקון הגה אקטיבי, ובמצב נהיגה ספורטיבי, והרגשתי איך ההגה מתקשה, מערכת השמירה על נתיב עובדת קשה, וגם את הכתפיים שלי פיזית עושות כושר. אז החלטתי לכבות את מערכת השמירה על נתיב, כדי לשחרר מעט את ההגה, ולהמשיך רק עם הספורטיביות.

 

 

 


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין