תרבות וטבע בטיול אחד: טיול אל גן הפסלים בנווה אילן


מסלול טיול נינוח שמתאים לשבת קיצית עם כל המשפחה דרך ירוקה עם תצפיות קסומות, היסטוריה ואתרי הנצחה, פסלים ייחודיים וחניון מוצל – כל אלה מחכים לך בטיול אל גן הפסלים.

גן הפסלים בנווה אילן הוקם בשנת 1998 ביוזמתה של הגב' נעמי אשל ז"ל, יו"ר ארגון המורים לציור ואמנות בהסתדרות המורים, והינו פרי שיתוף פעולה של אגף החינוך בקק"ל יחד עם ארגון המורים לציור ולאמנות בהסתדרות המורים. חמישה פסלים הוצבו בו אל הנוף הפתוח והם: "יעלים" – יעל שגב, "רוח" – אלי שוקי, "מחווה לספר משלי" – איציק עדי, "חלון לנוף" – יהודה אשל ו"דמות ביער" – איילה פרידמן.

 איך מגיעים?

 יוצאים מירושלים בכביש מס' 1 לכיוון תל אביב, ויורדים במחלף עין חמד אל הכפר אבו גוש.נוסעים מערבה על כביש 425, ואחרי נסיעה קצרה פונים לכביש 4115 שיוביל אותנו למושב נווה אילן. מעט לפני החניון של בריכת השחייה נפנה ימינה אל שביל עפר המסומן בשחור. נמשיך כ-200 מטר עד לאתר ההנצחה ליהדות בלגיה. מהאתר מתפצלות שלוש דרכים המובילות אל גן הפסלים, ביער המכללות והסמינרים. הדרך המערבית המסומנת בשחור היא הדרך המומלצת אל גן הפסלים.

 מה רואים בדרך?

  • מעט לאחר שער הכניסה למושב נווה אילן, על כביש 4115, ניתן להבחין במבנה נטוש. מבנה זה הוא שריד לנווה אילן ההיסטורית  .שלט עץ מספר את סיפור ההתיישבות וההגנה על המקום.
  • 150 מטר קדימה – תצפית יפה מרחבת הנצחה לזכרו של החייל דני ויין ז"ל.
  • לאחר שפנינו לדרך העפר נגיע אל רחבת ההנצחה ליהודי בלגיה.
  • לפני שממשיכים בדרך המערבית אל גן הפסלים, כדאי לעלות ברגל, מרחק של כ-150 מטר בשביל הירוק, אל מצפור נוף מקסים (ע"ש לוקי) ממנו יש תצפית מרהיבה לעבר נחל אילן, שלוחת "המסרק", חורבת עלקת, שלוחת המשלטים בפארק יצחק רבין והיישובים שורש, בית מאיר ושואבה. 
  • בסמוך לגן הפסלים ישנו חניון פיקניק ומצפור נוף (ע"ש בני קפלן), ובו שולחנות פיקניק, פחי אשפה ומתקן לגחלים.ישנו חניון פיקניק ומצפור נוף (ע"ש בני קפלן), ובו שולחנות פיקניק, פחי אשפה ומתקן לגחלים.

למי שמעוניין להמשיך את הטיול ברגל או ברכב שטח אל הדרך המסומנת באדום ומטפסת אל חרבת מצד המוכרת גם בשם "ח´רבת אל קצר" ובה שרידי מצודה רומית עתיקה.. המצודה נבנתה בתקופה החשמונאית והייתה בשימוש עד התקופה הערבית הקדומה.
 
 המסלול מומלץ בכל השנה ובכל שעות היום


מרכזי שירות חדישים | כל דגמי מיצובישי ויונדאי

טיפול תקופתי, העברת טסט, פחחות, תיקון תקלות, חשמלאות ודיאגנוסטיקה

אולמות תצוגה ענקיים | כל רכבי יונדאי ומיצובישי

בירושלים: יונדאי ובמודיעין: יונדאי ומיצובישי

ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין