ESp לנסיעה בטוחה יותר


איבוד שליטה והחלקה הם מהגורמים המרכזיים לתאונות דרכים. סיטואציות מפתיעות שכל נהג חווה על הכביש – כמו ילד שקופץ לכביש, רכב שבולם בפתאומיות או מכשול בדרך, מובילות לבלימת חירום שעלולה לגרום לאיבוד שליטה ולהחלקה. כאן נכנסת לתמונה מערכת בקרת היציבות. המערכת מזהה החלקה אפשרית בשלביה המוקדמים ומשתמשת בבלמים של הרכב כדי למנוע החלקה.

הנתונים מדברים בעד עצמם:

על פי הערכות, מערכת בקרת היציבות ESP (או ESC – Electronic Stability Control) יכולה למנוע 80% מהתאונות הנגרמות עקב החלקה ובכך להציל את חייהם של כרבע עד שליש מההרוגים בתאונות דרכים מדי שנה. בישראל, חשוב לדעת, נהרגים בממוצע למעלה מ-40 איש בחודש(!). נתון זה הופך את בקרת היציבות האלקטרונית לאחת ממערכות הבטיחות הטובות והחיוניות שמציעה כיום תעשיית הרכב.

איך זה עובד?

ESP "חשה" את מידת ההטיה וההחלקה של הרכב באמצעות פיקוח אלקטרוני על מומנט המנוע ועל כל אחד מבלמי ארבעת הגלגלים. חיישנים חכמים מזהים איבוד שליטה על ידי השוואה בין זווית ההיגוי וכיוון הנסיעה – כשאלה אינם מתואמים מזהה המערכת סיכון החלקה ונעזרת במערכות למניעת גלגלים ((ABS כדי לתקן מצב של היגוי יתר או תת היגוי. במצב חירום המחייב עצירת פתע, ה- ESPמגבירה באופן אוטומטי את כוח הבלימה, כדי למנוע תאונה. 
בכל דגמי יונדאי ומיצובישי החדשים מותקנת מערכת ESP לשמירה על בטיחות הנוסעים.
 

בקמפיין אירופי להגברת המודעות ל-ESP מסביר מיכאל שומאכר, אלוף עולם בפורמולה 1, יחד עם בכירים מתעשיית הרכב ונציגים של האיחוד האירופי כיצד עובדת בקרת יציבות ולמה כדאי שהיא תהיה מותקנת ברכב שלך.

 לצפייה בקמפיין:
  http://www.youtube.com/watch?v=EfgMqObqsk4


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין