שישה דברים שכדאי להחזיק בתא המטען, וארבעה שלא


עבור חלק מנהגי יונדאי, תא המטען הוא חלק שימושי של הרכב – בעיקר עבור אלה שלא זזים מהבית בלי עגלת תינוק. עבור נהגי יונדאי רבים אחרים, תא המטען הוא 'מערה סודית' שהיחיד שזוכה להציץ אליה הוא השומר בכניסה לחניון.

תא המטען תופס חלק לא קטן מנפח המכונית, ושימוש נכון בו יכול לסייע להפחית את צריכת הדלק, וגם להגביר את ההנאה מהדרך. קיבצנו כאן המלצות לשישה דברים שכדאי להחזיק בתא המטען של היונדאי שלכם, ולארבעה דברים שעדיף להימנע מהם. הנה הם לפניכם:

ארגז כלים מושקע – גם אם אתם לא מתרחקים מהעיר ונוסעים רק בשעות היום ורק נסיעות קצרות, קשה למצוא נהג שהתחרט על כך שהיה לו ארגז כלים מקצועי בתא המטען. אגב, העצה הזו טובה גם במקרה שאתם הבעלים החוקיים של זוג ידיים שמאליות: אם חלילה תזדקקו לעזרה בדרך, הכלים יוכלו לשמש את האנשים הטובים שירצו לעזור לכם. 

בקבוק מים – נכון, זה נשמע ממש פרימיטיבי, אבל בקבוק מים הוא אחד מעזרי-הרכב החשובים שאתם יכולים להחזיק בתא המטען שלכם, על כל צרה שלא תבוא – ברכב שלכם או ברכב של אחרים.   

פנס – נו, אתם יודעים. אם לא יועיל – לא יזיק.   

פק"ל קפה – פינג'אן, גזייה, גפרורים, כמה כוסות זכוכית קטנות, כפית ארוכה, צנצנת קפה וצנצנת סוכר. זה בדיוק מה שיכול להפוך כל הפסקה בדרך למרעננת, הרבה יותר מאשר (עוד) "גזלן". אולי המהנדסים הקוריאנים שתכננו את היונדאי שלכם לא חשבו על זה, אבל מצד שני – כשהם יטעמו את הקפה שלכם הם עוד עלולים לזנוח את התה שלהם!   

בגד ים ומגבת חוף – שימו את בגד הים הישן שלכם, יחד עם מגבת רחבה וקלילה – וזהו, אף פיסת חוף לא תוכל להפתיע אתכם עכשיו.   

סלים ושקיות רב-פעמיות – שימו את הסלים והשקיות בתא המטען, ובכל פעם שאתם יוצאים לקניות, שלפו את הסל המתאים. הרבה יותר ירוק!  

ואחרי כל זה, הנה כמה דברים שמומלץ להימנע מהם, ואנחנו 'פוגשים' אותם במכוניות יונדאי רבות שנכנסות לטיפול אצלנו במוסך אוטוויק:   

שמנים וחומרים דליקים – מילאו לכם שמן לפני חודשיים, ובג'ריקן נותרו ליטר וחצי של שמן? אין סיבה לטייל איתם בכבישי ישראל. זה גם מיותר, וגם לא בטיחותי. שמרו אותם בבית, או הביאו אותם למקום בו ניתן להשליך שמנים למחזור (בתחנות הדלק או במוסך – למשל אצלנו, במוסך אוטוויק).  

חלקי חילוף ישנים – בכל טיפול, במוסך אוטוויק או במוסכים מורשים אחרים של יונדאי, נוהגים להניח ברכב את חלקי החילוף הישנים שהוחלפו. מניסיוננו אנו רואים שלא פעם הלקוחות 'שומרים' את החלקים בתא המטען… גם במקרה זה – חבל בזבוז הדלק. אגב, במוסך אוטוויק תוכלו לבקש מראש, בעת הכניסה לטיפול, שחלקי החילוף הישנים לא יונחו ברכב.  

אופניים, עגלת תינוק, צעצועים – ילדים זה שמחה, ללא ספק, אבל אין שום סיבה להפוך את תא המטען של היונדאי שלכם לחלק נוסף של חדר הילדים. אנחנו ממליצים על 'כלל החודשיים' – צעצועים או כלי-תחבורה שלא נעשה בהם שימוש מעל לחודשיים (המחמירים גורסים חודש) – אינם זכאים להמשיך את שהייתם בתא המטען.  

מכשירים חשמליים שפג תוקפם – מחשב ישן שצריך למצוא לו בית חדש, מסך טלוויזיה שנשבעתם תרום לנזקקים… כל הציוד הזה מכביד עליכם את הנסיעה ומגביר את צריכת הדלק שלכם. אמצו גם כאן את 'כלל החודשיים'.  

ואחרון חביב: בדקו את ההמלצות שלנו בתחילת המאמר, על 'דברים שכדאי להחזיק בתא המטען' (למעט ארגז הכלים ובקבוק המים), ואם אינכם משתמשים בהם –החזירו אותם הביתה.   

נסיעה טובה ובטוחה! 
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין