פרסומות אסורות: סרטוני יונדאי שנאסרו לשידור במקומות שונים בעולם


סרטוני פרסומת יכולים להיות משעשעים או מרגשים במקרה הטוב, ובמקרה הרע – משעממים. לעתים נדירות מצליחים סרטוני פרסומת גם להרגיז – אם לא את הקהל הרחב אז את גופי השידור. יונדאי מפרסמת בכל שנה עשרות ואולי מאות סרטוני פרסומת ברחבי העולם, ובאופן מפתיע – כמה מהם זכו להיאסר לשידור במדינות בהם הופקו. בארץ טרם הופק או הוקרן סרטון פרסומת ליונדאי שעורר את חמתו של מישהו, אבל אנחנו מזמינים אתכם לראות מספר סרטים 'אסורים' שכאלה מרחבי העולם.

אוסטרליה: קטינים מאחורי ההגה  

הסרטון הבא הופק על ידי יונדאי אוסטרליה. הסיבה לפסילתו שם, כך אנו משערים (הגיע לידינו הסרטון בלבד, ולא הנימוקים המשפטיים לפסילתו) – היא שהוא מראה תינוקות נוהגים. תינוקות הם מתחת לגיל הרישיון, והאוסטרלים כנראה חששו מגל של נהגים-יונקים. 
אנחנו, בכל מקרה, חושבים שהשימוש בתינוקות לקידום המכירות של יונדאי הוא מקורי והתוצר נראה חמוד עד מאוד – כמו שרק תינוקות יכולים להיות חמודים.
אילו היינו צריכים לתת לסרטון הזה תשובה ירושלמית, היינו מראים זוג תינוקות מקומיים יוצאים לפיקניק ביער ירושלים, או יוצאים לדייט מרגש בסינמטק.      

הולנד: יונדאי וולוסטר ומלאך המוות  

ליונדאי וולוסטר החדשה יש שתי דלתות בצד אחד, ודלת בודדה בצד השני. הסרטון הבא מציג יתרון מאוד לא צפוי של חוסר הסימטריה הזה, אבל העיסוק במוות נראה מוגזם לגורמים המחליטים והם החליטו לפסול את הסרטון. 
אתם מוזמנים לצפות בו בלי חשש – אין בו אלימות או קטעים בוטים, אלא רק נקודת מבט מקורית על התכונות המיוחדות של יונדאי וולוסטר.   

פרסומת שוודית, שיר צרפתי, מכונית קוריאנית  

הפרסומת השוודית הוותיקה הזו עלתה לאוויר בשנת 1999, והיא מציגה את יונדאי – 'הבחירה החכמה'. במרכז הסרטון זוג נשוי, הנוסע בשתי מכוניות, וההפתעה מחכה במושב שליד הנהג. כל אחד מבני הזוג בוחר להסיע דמות מפתיעה יותר על המושב שלידו… 
כל כך מפתיעה, שהסרטון עצמו נאסר לשידור… 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין