על הדרך: שישה דברים שחשוב לדעת על נהיגה בחו"ל


הקיץ הישראלי החם והחופש הגדול הם הזדמנות מצוינת עבור משפחות רבות לצאת לחופשה ארוכה בחו"ל. אם גם אתם חושבים להעמיס את המשפחה ולצאת לדרך, הנה מספר טיפים הקשורים בנהיגה בחו"ל:

רישיון נהיגה

מדינות העולם מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות, כאשר מדובר ברישיונות נהיגה:

אלה המסתפקות ברישיון הנהיגה הסטנדרטי, שנמצא בארנק של כל אחד מאיתנו; ואלה הדורשות רישיון נהיגה בינלאומי. ביפן, באופן יוצא מן הכלל, לא מכירים באף אחד משניהם.

רישיון ישראלי

יותר ויותר מדינות מתירות נהיגת רכב פרטי למחזיקים ברישיון נהיגה ישראלי בר-תוקף (מבלי לצרף רישיון נהיגה בינלאומי) בהגבלות מסוימות. פירוט עדכני של המדינות תמצאו באתר משרד התחבורה.

חשוב לדעת: גופים שונים, כגון חברות השכרת רכב או רשויות אכיפה, לא תמיד מודעים להכרה של מדינותיהם ברישיון הישראלי. 

רישיון נהיגה בינלאומי

רישיון הנהיגה הבינלאומי הממוחשב המונפק בישראל תקף כיום במרבית מדינות העולם. אין לכם עדיין רישיון בינלאומי? גשו לאחת מתחנות הנפקת רישיון הנהיגה הבינלאומי עם רישיון הנהיגה שלכם. השירות כרוך בתשלום. התחנה בירושלים ממוקמת ברחוב בן יהודה 31.

חשוב: מומלץ לקחת גם את רישיון הנהיגה הישראלי שלכם, ייתכן שתידרשו להציג אותו לצד הרישיון הבינלאומי.

רישיון ליפן

יפן אינה מכירה ברישיון הנהיגה הבינלאומי הממוחשב. נכון לעכשיו, ניתן לקבל במ.מ.ס.י. רשיון נהיגה בינלאומי ידני המוכר ביפן, רק למי שיוכיח שיעד נסיעתו הוא יפן.

שוכרים רכב בצורה מסודרת

אלו המסמכים שחשוב להביא לדלפק חברת ההשכרה בחו”ל:

  • כרטיס אשראי בינלאומי
  • רישיון נהיגה ישראלי
  • רישיון נהיגה בינלאומי
  • דרכון ישראלי
  • שובר השכרת רכב

יש לוודא מראש שלכל אדם המעוניין לנהוג ברכב יש את כל המסמכים הנ"ל ושכולם בתוקף.
גיל הנהג: שימו לב שבחלק מהמדינות גיל הנהיגה הוא 18.

מתכננים את מסלול הנסיעה

הכניסה עם הרכב השכור לחלק מארצות אירופה ומעבר על גבי מעבורות וכד’ אינם תמיד אפשריים, ולעיתים כרוכים בתשלום נוסף.

במספר מדינות באירופה (שוויץ, אוסטריה, הונגריה ועוד) נדרשת מדבקה מיוחדת, שנמכרת במעברי הגבול, לנסיעה בכבישים המהירים. חשוב לברר את כל הפרטים הרלוונטיים למסלול הנסיעה מראש ולהימנע מקנסות מיותרים.

מקבלים הנחיות בעברית

אולי הטיפ הכי טוב שיש לנו אליכם בנוגע לנסיעה בכבישים בחו"ל, היא פשוט להיעזר במכשיר ניווט עם הוראות בעברית. מניסיון שלנו, הוראות בעברית יקטינו לכם את הטעויות והסיבובים המיותרים, ויביאו אתכם ליעד הלא מוכר בשיא הפשטות.

כבישי אגרה

במדינות רבות בעולם מונהגים כבישי אגרה, ובכל מדינה יש הסדרים שונים לתשלום: בחלקן יש לשלם אגרה ביציאה מהכביש המהיר (דאגו שיהיה עמכם כסף מזומן!), באחרות משלמים את האגרה בסניף הדואר. שימו לב – בחלק מהכבישים יש לקחת כרטיס בכניסה, ולהציגו ביציאה (כמו בחניון) – ללא הכרטיס תחויבו בתשלום מלא וגבוה. 

חונים תחת פיקוח

כדי להימנע מגניבות, השתדלו תמיד להחנות את הרכב בחניונים ציבוריים בעלי פיקוח, וודאו כי החפצים אינם חשופים.

ערוכים מראש לנזק או לגניבה

ההשתתפות העצמית באירופה יכולה להגיע גם לגובה של 1,500 יורו. לכן מומלץ לרכוש מראש ביטוח משלים, ביטול או החזר השתתפות עצמית ולהקפיד לא לחתום על ביטוח כפול בחו”ל. במקרי נזק יש לדווח מיד לחברת ההשכרה ולמשטרה ולמלא דו”ח נזק של חברת ההשכרה. מסמכים אלה הכרחיים כשמגישים תביעה לחברת הביטוח בישראל.

ועוד עצה: החזיקו עותק מצולם של המסמכים החשובים – דרכון, רישיון נהיגה, כתובת המלון. עותקים אלה יוכלו לסייע לכם במקרה של גניבה.

חופשה נעימה!
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין