על הדרך: הכבישים היפים בארץ

עם תום החורף, כשהימים מתארכים, ואחוזי הלחות עדיין סבירים – אין תקופה טובה יותר להכניס את המשפחה לרכב, ולצאת לטייל בנופים היפים שהארץ מציעה. זוהי הזדמנות פז להראות לילדים שלא תמיד היעד הוא מה שחשוב – אלא דווקא הדרך.
הנה לפניכם כמה מהכבישים היפים בארץ:

כביש 31 לים המלח

זהו כביש המתחיל בצומת להבים, חולף דרך להבים, לקיה, חורה, כסיפה וערד, ומסתיים בצומת זוהר, סמוך לים המלח.  אורכו כ-70 ק"מ. הנוף הנשקף מהכביש עוצר נשימה – בקעת ים המלח, הרי מואב המדבריים, וכמובן – ים המלח (או מה שנשאר ממנו…). חשוב: להיזהר בירידות החדות. הקטע שבין ערד לים המלח הוא אחד הכבישים היפים והאיכותיים בארץ – זהו כביש רחב ונוח במיוחד. ולא לשכוח: בדרך אפשר וכדאי לעצור בנקודות תצפית מרהיבות לכיוון ים-המלח.
כשמגיעים לערד ממשיכים לכיוון ים המלח בכביש 31, ממשיכים עד לצומת זוהר.

כביש 899 – כביש הצפון

כביש הצפון, העובר ברובו לאורך קו הגבול הבינלאומי עם לבנון, הוא כביש יפהפה בן 63 קילומטר. הנוף המשתרע לכל אורך הכביש הוא מהיפים בארץ (אם לא בעולם) והכביש מספק גם חווית נהיגה מרגשת לנהג חובב הפיתולים.

אם פניכם למטולה, סעו צפונה עד ראש-הנקרה (נצלו את ההזדמנות לעצירה באיזור יפהפה זה), ואחר-כך פנו מזרחה על כביש הצפון.

אם אתם בדרך אל או מירושלים, ואתם לא ממהרים, כדאי שתעברו דרך כביש 386 או 395 – הם אולי יאריכו לכם טיפה את הדרך, אבל זה שווה כל רגע:

כביש 386 (בית שמש)

זהו הכביש העובר דרך בר גיורא וצור הדסה ומוביל לעמק האלה ובית שמש. הכביש מספק נופים ירוקים  ועוצרי נשימה (חורש טבעי, יערות אורנים וכרמים הפזורים פה ושם), שמרגיש ממש כמו אירופה.

לבאים מירושלים: יורדים מעין כרם לצומת כרם, וממשיכים ישר במעגל התנועה, לפי השילוט לכיוון בר-גיורא ונס הרים. לבאים מהשפלה: עולים מבית שמש לכביש נס הרים, בכביש 3866 עד למעלה. בצומת נס-הרים בר גיורא פונים ימינה לכיוון ירושלים. לנוסעים לצור הדסה מירושלים: אתם נהנים מהכביש הזה בכל יום!

כביש 395, מצומת אשתאול עד צומת כרם (הצומת שמתחת לעין כרם ולבית החולים הדסה)

כביש 395 הוא כביש רוחב אזורי מאזור בית שמש לירושלים, מדרום לכביש מס' 1. הכביש מקשר בין כביש 38 )צומת אשתאול(  לבין כביש 386 בצומת כרם, מדרום לעין כרם בירושלים.  הכביש מתחיל בשוליים המערביים של הרי ירושלים בגובה 260 מטר מעל גובה פני הים,  מגיע לשיא של 760 מטר באזור הר הטייסים – רמת רזיאל, ומסתיים בגובה 550 מטר במעגל התנועה של צומת כרם. כביש זה נחשב בעיני רבים לאחד הכבישים בעלי הנוף  היפה בארץ ולכביש של נהיגה מהנה, בשל הפיתולים הרבים שבו: בדרך תעברו ביער אורנים עבות, מעל לנחל שורק ולתוואי הרכבת. הנוף מטריף, אבל הכביש צר וחשוב מאוד להיזהר: לצפצף לפני כל סיבוב ליתר בטחון. גם בלילה חווית הנסיעה היא מיוחדת ושונה.

למגיעים מירושלים: עוברים את עין ערם או את בית החולים הדסה עין כרם, ובצומת כרם פונים לכיוון מבשרת ציון ורמת רזיאל. או: יורדים במחלף הראל (הקסטל) וממשיכים דרומה עד למעגל התנועה שמעל הסטף (צומת הר איתן, בשמו הרשמי) ושם פונים לכביש 395 בכיוון רמת רזיאל. למגיעים מהשפלה: ימינה מכביש 1 לכיוון בית שמש במחלף שער הגיא, ושמאלה לכיוון רמת רזיאל-כסלון בצומת אשתאול.