נהג או נהגת – על הבדלי המינים מאחורי ההגה


לא צריך להיות מומחה לתחבורה כדי להכיר את האמונות והדעות הרווחות על הבדלי הנהיגה בין גברים ונשים. ובכן, ההבדלים האלה מעסיקים לא רק נהגים עצבניים על הכביש – אלא גם את החוקרים באקדמיה, וכמספר הדעות, מספר המחקרים. נציין כי ניתן למצוא מחקרים וממצאים רבים, שלא אחת סותרים זה את זה; מצד שני, אל תתנו לעובדה הזו להפריע לכם ליהנות מממצאים.

ליקטנו מספר מחקרים אחרונים שעוסקים בהבדלי הנהיגה שבין גברים ונשים, והנה הם לפניכם:

נשים חונות טוב יותר, אבל זה לוקח להן יותר זמן. מחקר שפורסם לאחרונה בעיתון הבריטי "טלגרף", נשים חונות טוב יותר מגברים. המחקר נערך בעזרת תצפיות חשאיות בחניונים בבריטניה, והוא סותר מחקרים קודמים ודעות רווחות. הנה כמה מן הממצאים במחקר:

  • נשים מתמרנות את דרכן בחלל ריק טוב יותר מגברים. אמנם לוקח להן זמן רב יותר לחנות, אך ניסיונן למקם את המכונית במרכז החניה צולח לעתים קרובות יותר מאשר גברים. 
  • נשים טובות יותר במציאת מקום ריק. אולי זה בגלל שהן נוטות למהר פחות באיתור מקום חניה ולנסוע לאט יותר בחיפושן אחריו. 
  • נשים טובות יותר בחניה ברוורס, וגברים מיומנים יותר בכל הקשור בנסיעה קדימה לתוך חללים. באופן כללי, גברים הם בעלי ביטחון רב יותר בנהיגתם. לפי המחקר הם נוטים פחות לשפר את החניה אחרי שכבר מיקמו את המכונית. 
  • נהגים ונהגות מחנים את מכוניתם בממוצע 1,004 פעמים בחייהם. בעוד נשים מבזבזות 12 ימים על חניה, גברים מעבירים רק 9 ימים במצטבר בניסיון למצוא חניה ולהיכנס אליה.

גברים עולים ביוקר… לחברות הביטוח. חברת הביטוח הבריטית AUK מספקת נתונים מעניינים: 

  • נמצא כי מתוך 200 אלף תביעות ביטוח, נהגים גברים מתחת לגיל 25 גורמים לנזקים כלכליים גדולים ב-15 אחוז מאלה שנרשמו בקרב הנשים שהיו מעורבות בתאונות דרכים דומות. 
  • בכל הגילאים שנבדקו, נמצא כי עלות התאונה בקרב גברים יקרה בממוצע בכשישה אחוזים, ואחוז מקרי המוות גבוהים יותר מבקרב הנשים. אחד מכל 60 אירועים קטלניים על כבישי בריטניה נגרם באחריותו של גבר.

גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר. ארגון הבטיחות לכלי רכב בארה"ב מפרסם ממצאים משלו:

  • גברים בגילאי 16-25 מעורבים ביותר תאונות דרכים וספגו מספר גדול יותר של דו"חות נהיגה על מהירות מופרזת או עבירות תנועה חמורות יותר. 
  • נטען שגברים נמצאים בסיכון גבוה ב-77 אחוזים מנשים למות בתאונת דרכים.

גברים, נשים – חשוב לומר שזו לא תחרות. כולנו רוצים לחזור הביתה בשלום. אז סעו לאט ובזהירות, ושתהיה לכולנו נסיעה בטוחה!

 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין