מכוניות בהתאמה אישית?


מכוניות הדור השלישי: רינגטון עם השיר 'שלכם', שומר מסך עם תמונה של הילד הפרטי, תצוגה אישית ואפילו סדר התפריט – הכל מותאם במדויק ובאופן האישי ביותר. בסלולרי זה כבר עניין של מה בכך – אנחנו מסדרים את הכל באופן שנראה לנו.

עכשיו, דמיינו מכונית שניתנת להתאמה אישית – לשנות את יחידת המדידה של הטמפרטורה למשל, או את שפת התפריטים בלוח המחוונים. החל מהשנה, אפשר להפסיק לדמיין – המערכות הטכנולוגיות והאלקטרוניות החדישות הופכות את רעיון התאמת הרכב למשתמש לאפשרי. אמנם עוד אי אפשר לעצב את הרכב כפי שנראה לכם, אבל בהחלט אפשר להתחיל לשלוט במה הוא יעשה, מתי יעשה ואיך יעשה.

הנה כמה דוגמאות לאפשרויות הקיימות כבר היום בחלק מדגמי הרכב של מיצובישי ויונדאי המשווקים בישראל:

חונים ויוצאים? בהגדרה מראש ניתן להחליט כי בעת מעבר להילוך P, הדלתות ייפתחו (מנעילה) באופן אוטומטי. כמובן שניתן גם להגדיר שרק דלת הנהג תיפתח, או כל הגדרה אחרת.

חלונות חשמליים, ON? האם תעדיפו שהחלונות החשמליים יוכלו להיסגר ולהיפתח רק כאשר מתג ההצתה נמצא במצב "ON"? או אולי לאפשר זאת גם כאשר המפתח בחוץ – אבל רק במשך 30 השניות הראשונות לאחר כיבוי המכונית?

דו יו ספיק פרנץ'? שפת התפריטים ניתנת לשינוי (אם כי עדיין לא לעברית), וכך גם יחידת המדידה של הטמפרטורה (צלזיוס / פרנהייט) ושל המרחק  (ק"מ / מייל).

טיפול 15,000, זוכר? התצוגה מציגה את המרחק והזמן הנותר בחודשים עד למועד שירות התקופתי הבא. ניתן לקבוע אחרי כמה חודשים או אחרי כמה ק"מ תופעל התזכורת.

"הפסקת רענון" – ניתן להגדיר זמן קבוע (למשל, שעה של נהיגה) שלאחריו 'יודיע' לנו הרכב שאנו נדרשים ל"הפסקת רענון".

אורות, ימינה פנה! [מערכת פנים מתכווננת (AFS)] – מערכת המתאמת בין סיבוב ההגה לבין זווית ההארה של אורות הדרך. התוצאה מקילה על הנהג לראות את הדרך שלפניו בלילה. סיבוב גלגל ההגה, בעת שהאורות דולקים, גורמת לפנסי העיקול להידלק ולהאיר את הדרך בכיוון אליו המכונית פונה. כך השטח המואר גדל. לידיעת הגולשים: בהרים מושלגים, אגב, תאורה כזו עלולה לסנוור ולהפריע, לכן ניתן לנטרל את המערכת.

מרגישים את הגשם – חיישן גשם מפעיל את המגבים בהתאם לעוצמת הגשם. החיישן מזהה נוכחות של גשם והמגבים יופעלו אוטומטית. ניתן לכוון את רגישות החיישן.

תגביר את הרדיו, יש רעש בחוץ – אפשרות זו מכוונת את עוצמת הקול ממערכת השמע (או מהדיבורית של הטלפון הנייד), בהתאם למהירות הנהיגה.

ניתן להפעיל ולבטל אפשרות זו.

למרות החיבה היתרה ל'משחקים', אלה לא נעשים על חשבון הבטיחות: השינויים וההגדרות שלהם אפשריים אך ורק בשעה שהמכונית עומדת על מקומה ונימצאת בהילוך חניה.

נסיעה טובה ומותאמת אישית!
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין