כמה דברים שכדאי לדעת על נהיגת לילה


יש אנשים שאוהבים לנהוג בלילה, כשהכבישים מתרוקנים, והם מוצאים בזה משהו מרגיע ושלו. עבור אחרים הנהיגה בלילה דווקא מעייפת ודורשת יותר ריכוז ומאמץ.


נהיגת הלילה אינה דומה לנהיגת יום, והיא בהחלט דורשת יותר עירנות וחדות תגובה.
ההבדל העיקרי בין נהיגת יום ונהיגת לילה נובע מהעובדה שכמות האור ההולכת וקטנה מצמצמת את שדה הראייה ומקשה על ראיית הדרך והשינויים בתנועה.

בטיחות הנהג תלוייה ביכולתו לקלוט את תמונת המצב בכביש ולהגיב בהתאם. כתשעים אחוזים מזמן התגובה של הנהג תלויים בתקינות הראייה ובטווח הראיה שלו. 

תאורת הרכב חיונית כדי להאיר את תוואי הדרך, לשמירה על העירנות ולהקטנת מאמץ העיניים, הגורם להתעייפות. בזמן עייפות הריכוז יורד וזמן התגובה מתארך, מה שגורם לנהיגה להפוך למסוכנת מאוד.

מבחינת החוק, מצבם של פנסי הרכב הם באחריות הנהג.

יש מספר דברים שתוכל לעשות כדי לבדוק את תקינות מערכת האורות ברכב:

  • וודא שכל הפנסים דולקים
  • בדוק שפנסי החזית מכוונים כהלכה (ניתן לעשות זאת במוסך מורשה ובמכוני רישוי)
  • דאג לניקוי כל הפנסים
  • החזק ברכב ערכת נורות חלופית, וכמובן – דע להחליפן

כיצד בודקים את מערכת האורות ?

  1. בעזרת אדם נוסף שעומד מחוץ לרכב
  2. באמצעות הפעלת מערכת האורות בקרבת עצם מסויים (קיר, מכונית חונה)

ישנה תופעה נוספת ומסוכנת שמאפיינת את נהיגת הלילה – הסינוור. הסינוור הוא תוצאה של שינוי פתאומי בכמות האור החודר לעין מבעד האישונים ויכול להימשך עד לשבע שניות. בפרק זמן זה אנו נוהגים כעיוורים.

מה עושים במקרה של סינוור?

במקרה של סינוור על ידי רכב ממול, ניתן להזהיר את הנהג המסנוור על ידי הבהוב קצר באורות הדרך (הגבוהים). יש להפנות את המבט ימינה, לקו השול ולסטות ימינה במידת האפשר. אם יש צורך, יש להאט, ואף לעצור. יש לאפשר לרכב המסנוור לחלוף, ובשום אופן אסור לסנוור את הנהג הבא ממול.

במקרה של סינוור על ידי רכב מאחור יש להאט, לסטות ימינה אם ניתן, לאפשר לרכב המסנוור לעקוף, להסיט את העיניים מהמראה המסנוורת, ואם קיים כפתור למצב "סנוור" יש להפעילו.

נהיגה בטוחה לכולם!


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין