טיולים במודיעין בשביל ישראל

כתובתו הרשמית של אולם התצוגה של אוטוויק במודיעין ומרכז השירות יונדאי מודיעין היא ברחוב המכונאי 17 בישפרו סנטר, אך למעשה ניתן היה לציין בכתובת "שביל ישראל". כן, השביל שחוצה את מדינת ישראל – מהחרמון ועד אילת – עובר בצדו "הזוגי" של רחוב המכונאי.

במבט חטוף מהמרכז אל מעבר לכביש ניתן להבחין בגבעה הירוקה שמולנו. אבל לאחר שעות העבודה של אוטוויק, אנחנו אוהבים טיולים במודיעין, ריצה ורכיבה על אופניים. הנה מסלול נעים ומעניין באיזור מודיעין.

המסלול המקומי עובר בדרכי העפר של יער בן שמן, בין שרידי כפרים נטושים ליד נחל ענבה, וגם ליד אתר בו נערכו קרבות בימי מלחמת העצמאות.

הטיול הוא רגלי, בקרבת מבוא מודיעים, ואורכו 17 ק"מ.
משך הטיול – 6 עד 8 שעות.

איך מגיעים
נקודת היציאה במצפה מודיעים – פונים מכביש ירושלים תל אביב (כביש 1) לכיוון מזרח (לעבר מודיעין) על כביש 443. לאחר זמן קצר תראו פניה ימינה (דרומה) לעבר יער בן שמן המסומנת. שם, ליד בית היערן, עובר גם שביל ישראל.

נקודת הסיום – פונים דרומה ממחלף שער הגיא על כביש 1  לכביש 38 בכיוון בית שמש. במרחק כ-2-3 ק"מ תראו מצד ימין פניה לדרך עפר בה מופיע הסימון של שביל ישראל. מעט בהמשך הכביש נמצאת תחנת דלק בה ניתן להחנות את המכוניות.
ראשיתו של יער בן שמן בתחילת המאה ה-20. קק"ל רכשה את האדמה כדי לטעת יער של עצי זית על-שם בנימין זאב הרצל שנפטר בשנת 1904. עצי הזית הצעירים נכרתו בימי מלחמת העולם הראשונה לצרכי הצבא התורכי ולאחר מכן הצבא הבריטי, ובשנות ה– 20' נטעו כאן שוב עצים – הפעם היו אלה אורנים וברושים.

בשנות החמישים הגבירה קק"ל את קצב הייעור, בין השאר במסגרת "עבודות דחק" לעולים חדשים שיושבו בסביבה. כיום משתרע היעד על פני כ-35 קמ"ר והוא מחזיק בתואר "היער הנטוע הגדול בישראל".

יוצאים מכביש 443 לעבר כביש גישה קטן הנכנס דרומה אל היער. לוח הדרכה של שביל ישראל ממתין לכן מצידו הימני של הכביש ומשמאל קל להבחין במצפה מודיעים – מגדל תצפית ולצידו תיאטרון קטן. המגדל סגור בדרך כלל, אבל ניתן לבקש את המפתח במשרד הקטן שליד השירותים. מראש המגדל – תצפית מעולה אל מישור החוף, אל השפלה ואל המורדות המערביים של הרי ירושלים. כביש הגישה עוקף משמאל את מגדל התצפית, ואנו ממשיכים בתוך חורש אורנים וברושים. דרך העפר מתפתלת, חוצה אפיק נחל ושתי דרכי עפר אחרות המסומנות בסימון שחור וכחול – ואנו מגיעים אל נקודת הסיום.

ועוד עדכונים שאספנו משביל ישראל על שבילים חדשים באיזור מודיעין:

שביל רגל בפארק ירושלים מסומן ירוק, יוצא מכחול 9301 עובר דרך אנדרטת התאומים ומגיע לכחול 9301 סמוך לעיינות תלם.

• שביל אופניים (סינגל) חדש, באזור יער בן שמן, מסומן כחול. שביל מעגלי יוצא ממצפה מודיעים, סינגל קל יחסית.

• שביל אופניים (סינגל) חדש, באזור יער בן שמן,מסומן אדום. שביל מעגלי ממצפה מודיעים, סינגל ברמת קושי גבוהה יחסית.

• שביל 4*4 חדש מתחנת רכבת מבוא מודיעין מסומן כחול. השביל מאפשר גישה לסינגל האדום מתחנת הרכבת, כך שאפשר להגיע עם אופניים ברכבת ולהתחבר לסינגל האדום המעגלי, ולחזור ברכבת.

• שביל 4*4 חדש מפארק ענבה , מסומן שחור. השביל מאפשר גישה לסינגל האדום ביער בן שמן , ישר מהעיר מודיעין ופארק ענבה. חוסך את הצורך לנסוע למצפה מודיעים.

• שביל 4*4 חדש מערבית למודיעין, מסומן ירוק. השביל מתחיל בחניון משמר איילון, עובר במצבת הזיכרון, חותך את שביל שחור 9105 ומסתיים בחניון מצפה מודיעין.