המלצה לטיול: נחל אוג


אם אתם גרים באזור ירושלים ועוד לא יצא לכם לטייל בנחל אוג – זה המאמר בשבילכם. נחל אוג הוא אחד ממסלולי האתגרים היפים ביותר בארץ המצריכים פחות מחצי יום בכדי לטייל בו ולחזור הביתה עייפים אך מרוצים.

 אמנם אורכו של הנחל עולה על 30 ק"מ ויורד מהר הצופים אל מימי ים המלח, אך אורכו של קטע הנחל בו ניתן לטייל עומד על פחות מקילומטר אחד. מסלול הטיול מוצלח במיוחד בשל מי השיטפונות היורדים בעוצמה רבה ממורדות הרי ירושלים  ו"מסתתים" את תצורת הנחל היפהפיה.

למרות שהוא כולל ירידה (או טיפוס) בסולמות, והתמודדות עם סלעים חלקלקים – הוא מתאים למטיילים מגיל 6 ומעלה.

איך מגיעים?

נוסעים על כביש 1 לכיוון ים המלח ופונים ימינה לקיבוץ אלמוג. ממשיכים להימין עם הכביש המסתובב סביב הקיבוץ, ולפני השער חונים בחניון העפר שמצד ימין.
המסלול (כלומר, המסלולים – יש מגוון אפשרויות)
כאן אתם צריכים להחליט האם לעלות מעט בדרך העפר הכבושה ולרדת את הנחל, או לרדת בירידה תלולה אל הנחל, לעלות את הסולמות האתגריים במפלים ולסיים את המסלול בירידה בדרך העפר. אומרים שהירידה בנחל מפחידה יותר…
אם אתם רוצים ללכת על בטוח, לכו עד הקצה המזרחי של מגרש החניה ורדו בשביל האדום היישר אל ערוץ הנחל. משם, פנו ימינה ולכו עם השביל הירוק אשר יוביל אתכם בתוך הנחל. בסיום המסלול חזרו אל מגרש החניה עם השביל השחור (ימינה) אשר ממנו יוצא השביל הכחול (ושוב, ימינה.)
אם אתם אמיצים מעט יותר – עמדו במגרש החניה עם הגב לים המלח (כלומר, למה שנשאר ממנו) והתחילו לטפס בשביל הכחול (הקצר). מדי פעם הסתובבו כדי לראות את הנוף הנשקף מהגבעות. עם הגיעכם לרמה, תפגשו שביל ג'יפים שחור והמשיכו איתו שמאלה עד לירידה אל הנחל (שביל ירוק).
למרות הציפייה, הירידה בתחילת המסלול הירוק מתונה ותוכלו לקפץ בין הסלעים ללא עזרה. ככל שיעמיק הנחל, תתקלו בסולמות (מדרגות מתכת המקובעות אל הסלע) בהם יש לרדת בזהירות שלב-שלב.

למה המסלול כל כך מיוחד?

קוצר המסלול והיותו מלא אטרקציות. אם תצאו לטיול מירושלים על הבוקר – עד 12:00 אתם בבית. באחריות.
חשוב מאוד לא להשתולל, כמובן. לרדת בזהירות ולחכות לתורכם אם יש מטיילים נוספים בנחל.
לשלוח "מבוגר אחראי" אחד ראשון, שיעמוד בתחתית הסולם ויעזור לכם להגיע למדרגות נסתרות או לאסוף ילדים עם רגלים קצרות.

מתי זה מתאים?

בכל עונות השנה, פרט לימים בהם מתפרסמת אזהרת שיטפונות.
אם אתם יכולים לצאת ממש מוקדם בבוקר – אפילו יולי אוגוסט הם זמן טוב לטייל בנחל, מאחר שקרירות הלילה נשמרת בו עד לשעות הבוקר המאוחרות.
 
טיול נעים!


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין