הכר את רכבך: הכל על תוספי דלק


חירי הדלק עולים, ואחת הדרכים החכמות לחסוך בדלק היא פשוט לנצל אותו ביעילות, כלומר, לדאוג לכך שהמנוע יצליח להפוך כל טיפת דלק לאנרגיה. אחת הדרכים לגרום לכך היא באמצעות תוספי הדלק. בשורות הבאות ריכזנו את המידע על תוספי הדלק, ועל הסיבות להשתמש בהם.

168

תוספי הדלק, ממש כמו קרוביהם – תוספי התזונה – הם חומרים שתפקידם לשמור על "בריאות" הרכב, ובמקרה זה – על ניקיון מערכת הדלק. במנועי דיזל התוספים מנקים את מערכת ההזרקה, כדי שביצועי המנוע לא ישתנו עם הזמן והמנוע לא יתלכלך.

חשוב: כדי שתוסף הדלק יהיה יעיל – מומלץ לבקש את תוספי הדלק המקוריים של יצרן הרכב שלכם.

תוספי דלק – למה זה כדאי?

כי הם ממסים משקעים

אחד התפקידים המרכזיים של תוספי הדלק הוא לפורר את כל סוגי המשקעים שמצויים במערכת הדלק. פעולה זו מאפשרת לשמור על הניקיון המוחלט של מרכיבי מערכת הדלק ושל תא השריפה –  ראש הבוכנה, רינגים, ראש מנוע, משאבה, מערכת הזרקה, תושבות, מובילי שסתומים, ממיר קטליטי והחיישנים.

כי הם מגנים מפני שחיקה ובלאי

תוספי הדלק בונים שכבת הגנה על פני המרכיבים המתכתיים של תא השריפה, שכבה אשר מגנה מפני שחיקה ובלאי בחלקו העליון של המנוע.

כי הם מאפשרים שריפת דלק אופטימלית

שמירה ובניית לחץ עבודה אופטימלי, שמירה על ניקיון מרכיבי תא השריפה ממשקעים ונטרול השפעות מים בדלק בעת ההצתה – כל אלה מאפשרים שריפה אופטימלית של דלק, תוך השגת ניצולת, הספק וחיסכון מירביים.

כי הם מצמצמים את זיהום האוויר

פעולות התוספים, וביניהן שריפה אופטימלית של הדלק וטיפול בממיר קטליטי ובחיישנים, מאפשרים צמצום משמעותי של זיהום האוויר אשר נגרם על ידי גזי הפליטה.

לכל תוסף דלק יש את ההוראות שלו. מומלץ להתייעץ עם המכונאי שלכם. בדרך כלל, כשהמיכל מלא, יש לשפוך פנימה כרבע מתכולת מיכל התוסף.

אגב, רוב הלכלוך שמפורק ומורחק על ידי התוסף נשטף אל שמן המנוע. לכן רצוי להשתמש בתוסף לפני טיפול ולא אחריו, כדי שהחלפת השמן בטיפול תרחיק גם את הלכלוך.
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין