הטיפ שלנו: דיסקית מצמד (קלאץ') מקורית


הבחירה ברכיב התחליפי היא מפתה ביותר, מחירו יכול להיות זול יותר בעשרות אחוזים. הכיס והרגש סוחפים לכיוון הבחירה הזולה, כדי שישאר לנו קצת כסף לדברים אחרים. אך הקלישאה הגדולה שוב מתבררת כנכונה: לקנות בזול – עולה ביוקר.

לא מספיק לשחרר את המצמד – צריך להחליף אותו כשהוא מתבלה

לעיתים, אנו מוצאים את עצמנו עומדים מול מכונאי המסביר לנו שעלינו להחליף חלק זה או אחר במערכות הרכב, ומציע לנו לבחור בין שתי אפשרויות: רכיב מקורי, או תחליפי. הבחירה ברכיב התחליפי היא מפתה ביותר, מחירו יכול להיות זול יותר בעשרות אחוזים. הכיס והרגש סוחפים לכיוון הבחירה הזולה, כדי שישאר לנו קצת כסף לדברים אחרים.
אך הקלישאה הגדולה שוב מתבררת כנכונה: לקנות בזול – עולה ביוקר.

האם ההבדל בין דיסקית מצמד מקורית לדיסקית ממקור לא ברור הוא אכן כל כך משמעותי?

התשובה היא חד משמעית – כן.

תפקיד המצמד

המצמד מותקן בין תיבת ההילוכים למנוע,ברכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית, תפקידו להעביר או למנוע את העברת הכוח מהמנוע לגלגלים, להפחית את רעש ורעידות המנוע ולאפשר התחלת נסיעה חלקה.

תחליפי או מקורי?

במבחני עמידות שנערכו לדיסקיות המקוריות ולדיסקיות התחליפיות בכדי לבדוק עד כמה גדול ההבדל.
ובכן, ההבדל עצום: במבחני העמידות עמדו הדיסקיות המקוריות במיליון מחזורי פעולה, לעומת התחליפית שהתרסקה לאחר 80,000 מחזורים בלבד. למעשה אורך חייה של דיסקית מקורית הוא  פי 8  מזו של דיסקית תחליפית.

המקוריות משתלמת!

במבחן היעילות מנצחת הדיסקית המקורית בגדול, למרות שבמבט ראשון, קשה להבחין בהבדל בין המקורית לזו התחליפית, הרי שלאחר נהיגה קצרה יבחין הנהג בהבדל בקלות. החלקים ממנה מורכבים התחליפית, מן הסתם זולים יותר, ולכן הם מתבלים הרבה יותר מהר מזו המקורית – ועלולים לסכן את בטיחות הנסיעה.
גם במקרה של דיסקית המצמד, אם כן, המקוריות משתלמת.


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין