החלקים המרכיבים את השלם: חלקי חילוף יונדאי


הם בסך הכל חלקים מתוך מערכת גדולה ומתוחכמת, אבל בסופו של דבר – בלעדיהם אי אפשר לזוז: חלקי החילוף של יונדאי. במחסן החלפים של אוטוויק נמצאים כאלפיים חלקים מסוגים שונים, עבור עשרות הדגמים של יונדאי ומיצובישי המטופלים במוסך.

החלפים הקטנים ביותר הם ברגים זעירים והגדולים ביותר – דלתות, מכסי מנוע וצינורות פליטה גדולי מימדים. ניהול המלאי העצום והמגוון מתבצע כמובן באמצעות מערכת ממוחשבת העוקבת אחר מצב המלאי בכל רגע נתון, ומעדכנת את בהתאם את מערכת ההזמנות מהמרכז הלוגיסטי של יונדאי ומיצובישי, בראש העין.   

חלקים זהים בתפקידם – כמו למשל מסנן שמן – יכולים להשתנות בין דגם לדגם, ולכן ניתן למצוא במדפי המחסן 14 סוגים שונים של מסנני שמן, 30 סוגים שונים של משאבות דלק, ו-330 סוגים של ברגים. לעומת זאת, המצתים למשל, משתנים מעט פחות בין דגם לדגם, ומהם יש רק 10 סוגים שונים.   

שתי הקומות של מחסן חלקי החילוף של יונדאי מאוכלסות בצפיפות בשלל קופסאות, ניילונים, מגירות וחלקים גדולים המונחים בתפזורת על מדפי מתכת. חלקי החילוף של יונדאי ומיצובישי מסודרים על פי סוג החלק, כלומר, כל מסנני האוויר יהיו זה ליד זה, תוך הפרדה בין חלקי חילוף של מיצובישי אותם ניתן לזהות על פי לוגו היהלום האדום, וחלקי חילוף של יונדאי – הקלים לזיהוי בעזרת הלוגו הכחול.  

החלוקה המרכזית במחסן החלפים היא בין המוצרים המתכלים – שמנים ונוזלים נוספים (נוזל תיבת הילוכים, נוזל בלמים וכו'), ומולם – המוצרים הניתנים לתיקון. אלה האחרונים הם לרוב חלקים גדולים יותר, ולא פעם יקרים יותר, שיש טעם בתיקונם. במקרים בהם ניתן לתקן את החלק במקום, מבוצע התיקון על ידי הצוות המקצועי של אוטוויק והחלק מותקן בחזרה ברכב.

במקרים אחרים, מוחלף החלק הפגום  או התקול בחלק חדש (לא פעם כחלק מתיקון המבוצע במסגרת האחריות או בתיקון נזקי תאונה), ובמקרה כזה ניתן לשפץ את החלק ולהעביר אותו לסוחר חלקי חילוף או לחילופין להציע אותו כחלק משופץ ללקוחות אחרים המגיעים לתיקון ומעוניינים לחסוך בהוצאות.   

שיקום ושיפוץ חלקי החילוף של יונדאי ומיצובישי והעברתם לשימוש חוזר היא חלק מתפיסת העולם הירוקה, המעודדת הקטנת הצריכה בכלל, וניצול נוסף של חומרים ומוצרים שבעבר היו מוצאים את דרכם למזבלה. זהו היתרון של החלקים המשופצים; מצד שני, לחלקי החילוף החדשים והמקוריים – בכל גודל – מוענקת באוטוויק אחריות מלאה לאורך שנתיים שלמות, הרבה יותר מהמקובל בשוק הרכב. 
 


ירושלים

האומן 19
תלפיות

מודיעין

המכונאי 17
ישפרו

ירושלים

מודיעין

ירושלים

מודיעין